Een oudje, al dacht ik dat het ouder zou zijn. Uit 1989. Valt wel mee eigenlijk. Het leest ook nog vlot weg.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/wf-hermans
Marjo
Willem Frederik Hermans: Au pair
Ik ben begonnen in dit boek maar ik heb het niet uitgelezen. Ik vond het slecht. Mijn voornaamste bezwaar is dat het meisje helemaal niet denkt als een meisje maar als een man op middelbare leeftijd. Met andere woorden: Hermans is er niet in geslaagd het personage geloofwaardig neer te zetten.
De donkere kamer en andere boeken van Hermans vond ik erg goed. Ik vermoed dat hij in die boeken meer feeling had met de hoofdpersoon.
De donkere kamer en andere boeken van Hermans vond ik erg goed. Ik vermoed dat hij in die boeken meer feeling had met de hoofdpersoon.
Ook dit gaat voorbij.
Hoe weet je dat nou hoe een meisje van 19 denkt? Niet alle meisjes van 19 zijn hetzelfde.
Ieder typetje is anders, en ik vind niet dat je een mantype anders moet zien als een vrouwtype. Het kan best zijn dat een schrijver minder moeite heeft met een karakter van hetzelfde geslacht, maar dat gaat hij/zij toch al gauw een autobiografische toer op.
Belangrijker is: vormen ze een karakter, en is de schrijver consequent? En dat is Hermans volgens mij wel.
Ieder typetje is anders, en ik vind niet dat je een mantype anders moet zien als een vrouwtype. Het kan best zijn dat een schrijver minder moeite heeft met een karakter van hetzelfde geslacht, maar dat gaat hij/zij toch al gauw een autobiografische toer op.
Belangrijker is: vormen ze een karakter, en is de schrijver consequent? En dat is Hermans volgens mij wel.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”