Dit is het verhaal van Nelio, een straatkind. Maar het is ook het verhaal van José Antonio Maria Vaz, een bakker.
lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/henning-mankell
Christine
Henning Mankell - Comedia infantil
Henning Mankell - Comedia infantil
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Jun 2009, 16:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Nou ik denk niet dat dit een tranentrekker is. Voor zover ik begrepen heb zet Mankell zich nogal in voor kinderen uit Afrika. Ik denk eerder dat dit verhaal de harde werkelijkheid is. Ik weet dat het die kinderen inderdaad zo vergaat. Dat zij hun ouders en meerdere familieleden vermoord zien worden. Die kinderen worden ontvoerd en zwáár onder druk gezet. Ze moeten hun erkentelijkheid aan de ontvoerders tonen door een familielid te vermoorden. Een kennis van mij is daar geweest om een documentaire te maken voor een krant en die kwam met dezelfde verhalen aan. En onlangs had volgens mij netwerk een uitzending over een meisje die dit ook had moeten doen, ze was toentertijd 8 of 9!
Dat kind was half gek van ellende, en kwam er maar niet overheen, vreselijk!
Bernadet
Dat kind was half gek van ellende, en kwam er maar niet overheen, vreselijk!
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 10 Mei 2008, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlanglijstje
Staat bovenaan mijn verlanglijstje.
Een boek wat ik inmiddels gelezen heb, is Rosario is dood van Majgull Axelsson. Beslist geen tranentrekker, hoewel ik er toch wat gelaten heb. Een heel bijzonder verhaal, mooi geschreven, maar heel wreed en ik voelde absoluut schaamte, wat hebben wij en onze kinderen, het in Nederland toch goed.
Monique
Een boek wat ik inmiddels gelezen heb, is Rosario is dood van Majgull Axelsson. Beslist geen tranentrekker, hoewel ik er toch wat gelaten heb. Een heel bijzonder verhaal, mooi geschreven, maar heel wreed en ik voelde absoluut schaamte, wat hebben wij en onze kinderen, het in Nederland toch goed.
Monique
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”