Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's
Dat heb ik nou helemaal niet..net als Irene schiet het bij mij juist verkeerd! Natuurlijk is het allemaal heel erg, maar ik lees dit soort dingen ook liever in een artikel, met gedegen onderzoek erachter. Bij zo'n boek weet ik nooit wat echt is en wat niet. Ik kan daar niets mee. Nog afgezien van het feit dat het niet altijd even goed geschreven is!
Troost van Ronald Giphart
Ja Marjo, het gaat onderweg naar jou dus dan kan je zelf oordelen. Het begon nog wel redelijk goed maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat ik naar Joop Braakhekke zat te kijken. Veel gebabbel, weinig inhoud. Misschien vind jij het een leuk vakantieboek maar ik heb nog zoveel liggen dat ik het zonde van m'n tijd vond het verder te lezen.
Ik heb een beetje pech met de boeken momenteel. Wolkenatlas en het boek van Alex Verburg vielen achteraf ook tegen.
Bernadet
Ja Marjo, het gaat onderweg naar jou dus dan kan je zelf oordelen. Het begon nog wel redelijk goed maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat ik naar Joop Braakhekke zat te kijken. Veel gebabbel, weinig inhoud. Misschien vind jij het een leuk vakantieboek maar ik heb nog zoveel liggen dat ik het zonde van m'n tijd vond het verder te lezen.
Ik heb een beetje pech met de boeken momenteel. Wolkenatlas en het boek van Alex Verburg vielen achteraf ook tegen.
Bernadet
Ook ik heb Troost in een keer uitgelezen: wat denken jullie van gemarineerde wijngaardslakken in een exquise saus van sherry, romatomaatjes, knoflookpulp en kruiden uit mijn eigen tuintje.....
Groeten van een leesster en een kookster.
Toch een goed thema, de komende maand, vriendschap!
Dankzij Leestafel.
Irene
Groeten van een leesster en een kookster.
Toch een goed thema, de komende maand, vriendschap!
Dankzij Leestafel.
Irene
Ik kook ook heel graag! maar Troost mocht van mij ook weg na 50 blz.
Ik wilde steeds weten hoe het met die man was van de eerste bladzijde die doodziek van het eten was, maar die zag je zelden terug.
bernadet
Ik wilde steeds weten hoe het met die man was van de eerste bladzijde die doodziek van het eten was, maar die zag je zelden terug.
bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 31 Aug 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer twee boeken weg: Jeffrey Eugenides: middlesex. Over een hermafrodiet. Het begon heel aardig, maar mijn aandacht dwaalde steeds meer af, ik las zonder iets op te nemen. Het boeide dus niet. Evenmin boeide het boek van Sia Figiel: "where we once belonged" heet het. Over Samoa. Vast wel leuk voor diegenen die zo'n andere cultuur boeiend vinden. Het gaat over een jong meisje dat de jongens en de sex ontdekt. Met heel veel Samoaanse woorden en geen verklarende woordenlijst.
Engelen van het asfalt had ik laatst nog gevonden op een van onze meidenkamers. Heb het uitgelezen, vond het boek, gezien het thema te langdradig, en inderdaad net als Marjo schreef, niet echt goed uitgewerkt. Er had meer in kunnen zitten. Overigens heeft het boek wel diepe indruk gemaakt op onze drie dochters!
Irene
Irene
Ja Marjo, dat was een aanrader van mij!. Ik las dit boek na: ik ben niet bang, ook van Ammaniti. De itliaanse schrijfstijl kan mij juist wel bekoren!
Ook de streken waar dit boek zich afspeelt ken ik goed, dus dat verklaart natuurlijk ook heel veel. Kun je je beter inleven.
Een van mijn vriendinnen gaf overigens over dit boek hetzelfde commentaar als jij! Terwijl wij doorgaans exact dezelfde smaak hebben. Zo zie je maar...
Dat schiet wel lekker op bij jou...twee boeken achterelkaar lezen tot en met bladzijde 50!
Groetjes, Irene
Ook de streken waar dit boek zich afspeelt ken ik goed, dus dat verklaart natuurlijk ook heel veel. Kun je je beter inleven.
Een van mijn vriendinnen gaf overigens over dit boek hetzelfde commentaar als jij! Terwijl wij doorgaans exact dezelfde smaak hebben. Zo zie je maar...
Dat schiet wel lekker op bij jou...twee boeken achterelkaar lezen tot en met bladzijde 50!
Groetjes, Irene
Het is een goed recht om voor je mening uit te komen hoor! Zo kocht ik laatst n.a.v. vele enthousiaste reacties en recensies het boek van Foer:
alles is verlicht. Het staat nu in de boekenkast, wie dit boek wil mag het hebben, ik vond er echt helemaal geen verhaallijn inzitten en heb reuze spijt dat ik daar nog heel wat euro's voor heb neergeteld!
Irene
alles is verlicht. Het staat nu in de boekenkast, wie dit boek wil mag het hebben, ik vond er echt helemaal geen verhaallijn inzitten en heb reuze spijt dat ik daar nog heel wat euro's voor heb neergeteld!
Irene