Foutje! Bedankt!

Dettie
Toen ik dat jaartal las, was ik even van de wijs. Maar hé, we zijn al NA 2020!Dettie schreef:Een warm en onvergetelijk verhaal over eenzaamheid en vriendschap, dat in 2020 de Junior Finlandia-prijs won - de belangrijkste literaire prijs in Finland. Met sfeervolle tekeningen van Jade van der Zalm.
Dat is wel zo, hoewel er ook wel boeken geschreven zijn, die toch een zekere voorspellende waarde blijken te hebben gehad. Zie bijvoorbeeld 1984 van Orwell. 'Big brother is watching' is in feite al zo'n beetje staande praktijk in China. En hier gooien sommigen hun hele leven zelf op internet.PMotte schreef:Dat is een kwestie van woordenschat, vind ik. Voor verzekeringsmaatschappijen is het wel heel belangrijk dat ze een goed idee van de risico hebben, terwijl sommige sf zich helemaal niet met de toekomst bezighoudt, het lijkt alleen maar zo.
De vraag is in hoeverre die b/vloggers eerlijk over zichzelf zijn.Dettie schreef:En hier gooien sommigen hun hele leven zelf op internet.
Ja vooral die bloggers/vloggers of influencers zijn goed in hun héle leven te tonen, je gaat nog net niet mee naar bed maar veel scheelt het niet.
Maar sommige vertellen dingen waar anderen ook wat aan kunnen hebben en taboedoorbrekend kunnen zijn. Dat vind ik heel knap en dat is alleen maar te respecteren. Maar dit terzijde.
De boeken van George Orwell worden in deze tijd heel vaak aangehaald. Zijn verhalen beginnen op deze wereld te lijken.
Maar dan komen we meer bij de SF boeken uit dan bij de boeken over Radio en TV.
Dettie