Pim Lammers - Het lammetje dat een varken is/ Kamiel de kameel 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Marjo

Pim Lammers - Het lammetje dat een varken is/ Kamiel de kameel 4+

Bericht door Marjo »

Naar aanleiding van een toneelbewerking voor jonge kinderen ook maar even dit boek gelezen.

https://hetfiliaal.nl/voorstellingen/he ... -varken-is

Het is het grappige verhaal over een lammetje dat in de modder gaat liggen rollen, waarop de andere dieren hem maar vreemd vinden. Hoezo? zegt het lammetje. Ik ben een varken!
Ja, zegt de dierenarts: van buiten ben je een lammetje, maar van binnen ben je echt een varken!
Van de andere twee boeken die hier bij 'gespeeld' werden, heb ik ook Kamiel de kameel gelezen.
Ook erg leuk!
Of kinderen nu direct in zullen zien wat de schrijver hiermee beoogt? Ach, maakt niet uit. De kinderen die bij de voorstelling waren hebben genoten (hun begeleiders ook trouwens) en onbewust komt het toch wel binnen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Pim Lammers - Het lammetje dat een varken is/ Kamiel de kameel 4+

Bericht door Dettie »

Oh heb je het gezien? Wat leuk!
Misschien kunnen leerkrachten (of ouders) het verhaal gebruiken als er iets in de klas gebeurt. Dan kunnen ze zeggen Kijk dit is net als bij het lammetje... Of net als Kamiel.
Misschien valt het dubbeltje bij de kinderen zelf als ze wat ouder zijn. Heb ik ook wel eens bij boeken gehad, dat ik naderhand dacht, ooh dát bedoelden ze.

Dettie
Marjo

Re: Pim Lammers - Het lammetje dat een varken is/ Kamiel de kameel 4+

Bericht door Marjo »

En wat staat er nu in de krant: een school bij ons in de stad had de voorstelling besteld voor kinderen (uit de kleuterklas neem ik aan) en ze hebben het gecancelled!
Want een stuk over transgender dat kon toch niet. Wat een stomme school! En het is nog wel een vrije school!

https://www.bd.nl/tilburg/tilburgse-bas ... gle.com%2F

Weet niet of dit te lezen valt?
Plaats reactie