Mais Qui - Gert van Veen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Margriet

Mais Qui - Gert van Veen

Berichtdoor Margriet » 03 Mei 2020, 21:13

Hoi allemaal,

Zojuist heb ik vandaag Mais Qui van Gert van Veen voor de derde keer uitgelezen. Het is een adembenemend mooi, spannend en romantisch boek dat zich afspeelt aan het eind van de negentiende eeuw.

Het boek start in Nederland, waar Belle de Fleurdelis door haar vader wordt gevraagd om naar de wereldtentoonstelling in Parijs te gaan. Ze vertrouwt het niet helemaal, is nieuwsgierig en vertrekt vanuit Vollenhoven. Onderweg zien ze in de stromende regen een kooi waar een wildkind in zit, helemaal verwaarloosd, vies en moeite met praten. Ze redt de vrouw in de kooi: Anne Schaep. De dames worden vriendinnen voor het leven. Op de wereldtentoonstelling komen ze in aanraking met de nieuwste ontwikkelingen als de gloeilamp en ontwikkelingen in de techniek. Haar vader komt te overlijden in Parijs en dit zet allerlei radertjes in werking. Niks is wat het lijkt en een race tegen de klok gaat van start.

Door de ogen van Belle beleef je vele avonturen.

Ik was erg onder de indruk van de reis, met verwikkelingen en prachtige reisbeschrijvingen van onder andere Japan en Egypte. Wist je dat vroeger cocaïne en mummiestof werden verwerkt in onder andere medicijnen? Ik zat thuis op mijn stoel, maar in gedachten was ik erbij. Ik zag de reis levendig voor me en voelde bijna de woestijnhitte en het gevaar. Je leert over wat er zich afspeelde in die tijd en over de omgangsvormen.

Je kunt online de reis volgen, het boek bestellen en meer achtergrondinformatie krijgen over de gebeurtenissen op https://salonvanweleer.nl/maisqui/index.html
Het e-book is verkrijgbaar op https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/sal ... /e-boeken/

Dettie
Site Admin

Re: Mais Qui - Gert van Veen

Berichtdoor Dettie » 04 Mei 2020, 10:06

Denk je dat Gert van Veen papieren recensie-exemplaren zou willen sturen? De verhalen klinken namelijk erg goed, maar ik kan het me niet veroorloven ze aan te schaffen.

Hartelijke groet
Dettie

Margriet

Re: Mais Qui - Gert van Veen

Berichtdoor Margriet » 05 Mei 2020, 09:43

Hoi Dettie, nee helaas niet! Door de coronacrisis heeft hij als ondernemer geen inkomsten en ik kan het me ook niet veroorloven om een exemplaar voor je te kopen. Groet, Margriet

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”