Ru de Groen & Thysa Zevenbergen - Kleine Vos op zoek naar Overal & nergens 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44099
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Ru de Groen & Thysa Zevenbergen - Kleine Vos op zoek naar Overal & nergens 4+

Berichtdoor Dettie » 17 Aug 2019, 15:09

In dit boek maken we kennis met Kleine Vos kon die uren kon genieten van de zon, het water en alles wat ze om zich heen zag. 'Ik heb het goed en ben gelukkig.' zei ze steeds. Maar toch begon het op een dag te kriebelen. Ze was hier wel gelukkig maar zou er ergens anders een nóg mooiere plek zijn waar je alleen maar plezier hebt en eeuwig feest is? Een plek waar de zon altijd schijnt? Een plek waar geen problemen zijn?

Lees verder http://www.leestafel.info/ru-de-groen

Dettie

Marjo
Berichten: 25856
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ru de Groen & Thysa Zevenbergen - Kleine Vos op zoek naar Overal & nergens 4+

Berichtdoor Marjo » 17 Aug 2019, 21:01

Bekende naam, de schrijver. Maar ik begrijp dat jij de illustraties bijzonderder vindt..

http://www.leestafel.info/r-de-groen

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44099
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ru de Groen & Thysa Zevenbergen - Kleine Vos op zoek naar Overal & nergens 4+

Berichtdoor Dettie » 20 Aug 2019, 12:21

Ja de illustraties zijn zeker bijzonderder. Ze zijn allemaal gemaakt met snijwerk (zie de trailer)
De sfeer van die afbeeldingen is zo mooi, heel vredig door de mooie kleuren, maar toch ook heel aantrekkelijk.

Het verhaal is ook leuk maar wel vaker geschreven. De rijmvorm maakt het net wat aparter, maar ik ben erg kritisch wat rijm betreft en ik hou niet van rijm waarvan je voelt dat het rijmwoord erbij gezocht is. Niet dat het veel voorkomt, maar toch.


Dettie

Marjo
Berichten: 25856
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ru de Groen & Thysa Zevenbergen - Kleine Vos op zoek naar Overal & nergens 4+

Berichtdoor Marjo » 20 Aug 2019, 12:55

Het is geschreven voor kinderen van vier en ouder. Dan mag dat best, gezochte rijmwoorden. Vind ik.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44099
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ru de Groen & Thysa Zevenbergen - Kleine Vos op zoek naar Overal & nergens 4+

Berichtdoor Dettie » 20 Aug 2019, 14:26

Nee, vind ik niet, of het nu voor volwassenen of kinderen is, rijm moet goed zijn. (zei ze streng :D )
Van die rijmwoorden om het maar te laten rijmen... ik heb er een erge hekel aan. Denk dan langer na tot je wel iets hebt wat soepel loopt en past bij het verhaal. Ik ben daar echt een pietlut in. Maar zoals het gezegd het komt gelukkig niet al te vaak voor en het boek is verder prachtig.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten