# Kristina Ohlsson - Verzwegen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate

# Kristina Ohlsson - Verzwegen

Berichtdoor Renate » 02 Jun 2019, 10:37

Dit is het tweede boek over Alex Recht en z'n team, waar Frederika Bergman ook deel van uitmaakt. Ze is inmiddels wel wat meer geaccepteerd. Peder Rydh hoort ook nog steeds bij het team. Z'n privéleven is een rommeltje geworden, nu z'n vrouw hem de deur heeft gewezen, terwijl de politievrouw, met wie hij in het vorige boek een verhouding had, hem ook aan de kant heeft gezet. Z'n gedrag tegenover vrouwen zorgt voor problemen en er wordt zelfs een klacht tegen hem ingediend. Er is ook een nieuw teamlid Joar Sahlin.

Lees verder http://thrillers-leestafel.info/kristina-ohlsson/

-

Renate

Re: # Kristina Ohlsson - Verzwegen

Berichtdoor Renate » 04 Jun 2019, 15:47

Ik heb inmiddels het volgende boek van deze schrijfster in huis, dus met een beetje goede wil, komt daar ook een bespreking van.
Ik heb ook nog 2 andere thrillers waar geen bespreking van is, dus wie weet, maar ik beloof niets.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2019, 10:53

Altijd leuk, dat weet je.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2019, 11:02

Dat weet ik en daarom doe ik het ook.
Een paar dingen vallen me wel op. De stijl van het omslag is duidelijk veranderd (zie de omslagen van de eerste 2 boeken en dat van het laatste boek), er is een andere vertaler en ik merk ook wel wat verschillen in de manier waarop het verhaal verteld wordt. Er komt namelijk al vrij snel een verhoor van Frederika Bergman, dat zich duidelijk later afspeelt en waarin je al wat dingen leest die later gaan gebeuren. Bij de eerdere boeken werd er in ieder geval nog niet vooruit gesprongen in de tijd.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2019, 12:20

Lief dat je dat doet Renate!!

Is de uitgever wel dezelfde gebleven (House of Books)? Vaak als er overgestapt wordt naar een andere vertaler en omslag is er ook een andere uitgever.
Maar ja dat heeft dan weer niets met de manier van schrijven te maken, bedenk ik me.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2019, 13:11

Op dit boek staat in ieder geval nog wel House Of Books.

Ik moet zeggen dat de omslagen van de eerste 2 boeken me meer aanspreken, maar dat is een kwestie van smaak.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2019, 13:24

Ja ik vind die 2 omslagen erg mooi, strak en helder.

Dettie

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”