Het boek begint verrassend en origineel met de vondst van een enorme metalen hand, maar daarna...
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/sylvain-neuvel
Sylvain Neuvel - Slapende reuzen
Re: Sylvain Neuvel - Slapende reuzen
Lijkt me een warrig boek, en het verbaast me een beetje dat terwijl je zegt dat het inzakt, je toch graag het tweede deel wil lezen!
Maar dat schrijf ik ook niet... 

Nee, klopt, het staat er niet. Maar je impliceert het een beetje doordat je zegt te hopen dat de schrijver de sfeer van het eerste stuk van dit boek op kan pakken.
Je gaf er dus een positievere draai aan dan je zelf ervaren hebt?
Je gaf er dus een positievere draai aan dan je zelf ervaren hebt?
Als hij in het tweede boek de spanning van het eerste deel van dit boek kan evenaren en vasthouden, kan het een succes worden. Maar afgaande op de inhoud van dit hele eerste boek sta ik niet te springen het te lezen.
Nee, ik eerlijk gezegd ook niet. Het is niet echt iets dat in m'n straatje past.
Aan de andere kant ben ik ook wel nieuwsgierig.
Ik moet ook denken aan een boek van een Duitse schrijver, waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren (ik weet alleen nog dat hij ook verhalen over de jonge Indiana Jones heeft geschreven). In dat boek, dat volgens mij niet vertaald is, stuit men bij het boren van een tunnel op een vreemd punt en iedereen die daar mee in aanraking komt, komt er ineens veel ouder uit, waarna men sterft. Dat vond ik indertijd wel fascinerend. Misschien omdat het ergens ook een beetje deed denken aan de magisch-realistische verhalen van Hubert Lampo.
Aan de andere kant ben ik ook wel nieuwsgierig.
Ik moet ook denken aan een boek van een Duitse schrijver, waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren (ik weet alleen nog dat hij ook verhalen over de jonge Indiana Jones heeft geschreven). In dat boek, dat volgens mij niet vertaald is, stuit men bij het boren van een tunnel op een vreemd punt en iedereen die daar mee in aanraking komt, komt er ineens veel ouder uit, waarna men sterft. Dat vond ik indertijd wel fascinerend. Misschien omdat het ergens ook een beetje deed denken aan de magisch-realistische verhalen van Hubert Lampo.
Dit verhaal heeft ook echt wel iets. Het gedeelte over het ijzeren lichaam is heel goed bedacht. De uitwerking van het verhaal laat alleen te wensen over. Nadat het lichaam compleet is verwacht je iets spectaculairs maar het wordt dan juist een beetje saai. Het onderwerp zelf spreekt me echter zeker wel aan. Het is goed bedacht.
Wat jammer dat het verhaal instort! het klinkt zo spannend die rare ijzeren hand en dan steeds een deel van dat enorme ijzeren lichaam vinden...
Dettie
Dettie
Ja, ik was ook echt gefascineerd. Zo jammer dat de spanning ineens weg was.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”