Rosamunde Pilcher, romanschrijfster
Geboren in 1924 en woont met man Graham in Schotland. Haar zoon Robin is ook schrijver geworden en schrijft eigenlijk in dezelfde trant als zijn moeder (heb inmiddels 2 boeken van hem ook gelezen, geweldig).
Ze heeft heel wat boeken op haar naam staan inmiddels, waarvan de Schelpenzoekers toch wel haar bekenste boek is, vertaald in 25 talen.
Meer titels: Wilde tijm, Midwinter, Zomerstemmen, De blauwe slaapkamer, September, Spiegelbeeld, en nog wel meerdere.
De thuisreis:
Is voor mij het eerste boek geweest dat ik van haar gelezen heb (daarna continue op jacht geweest om al haar boeken te lezen).
Het verhaal speelt zich af in Cornwall, Engeland (al haar boeken eigenlijk en eerlijk gezegd zou ik daar dolgraag eens op vakantie willen gaan).
Het begint vlak voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en Judith (hoofdpersoon) wordt op een internaat geplaatst door haar moeder, daar zij zich voegt bij haar man die in Singapore gestationeerd is.
Op school leert Judith Loveday Carey Lewis kennen en worden dikke vriendinnen. Ze wordt liefderijk opgenomen binnen de familie Carey Lewis en door de jaren heen leer je de hele familie en vrienden van de familie goed kennen. Het leven tijdens de oorlog in Cornwall wordt boeiend beschreven, net als de omgeving en de pesonages.
Dit boek "pakte" mij vanaf de eerste bladzijden en ik stond onder het eten koken nog te lezen......

Een tijdje terug is de verfilming als serie op de televisie geweest trouwens, maar jeetje, ik weet de titel niet meer.
groetjes, Annagien