Opnieuw een boekje uit de Zelf lezen over lang geleden... serie. Dit keer over Albert Einstein! jawel!
Zie http://www.leestafel.info/a-van-dam
Dettie
Arend van Dam & Alex de Wolf - De droom van Albert AVI-M4 (7+)
Re: Arend van Dam & Alex de Wolf - De droom van Albert AVI-M4 (7+)
Wat knap om met een beperkte woordkeus zo'n leuk verhaal te schrijven!
Alle vier de boekjes zijn geslaagd. Heb zelf een recensie geschreven over Anton en de Spin, over vliegenier Anthony Fokker. Originele invalshoek om het leerproces onder de knie te krijgen. Illustraties van Alex de Wolf zijn niet afwijkend van zijn andere werk. Prima.
ja het boekje over Anthony Fokker ligt ook hier ter recensie. Ik vind ze ook erg geslaagd en ook apart dat kinderen op deze manier kennis maken met invloedrijke historische figuren.
Dettie
Dettie
Ik weet niet meer hoe ik als kind was, maar nu trekt het verhaal me niet. Maar ja, Einstein, die man zal ik nooit begrijpen.
Neemt niet weg dat het een mooi boekje is, en dat het prima gedaan is!
Neemt niet weg dat het een mooi boekje is, en dat het prima gedaan is!
Zo 'erg' als Einstein was ik niet maar ik vond alles wel interessant, kon overal uren naar kijken, libelles, vlinders, hoe kon het dat ze vlogen, bloemen van knop tot bloem bekijken of ontdekken dat een allemaal ui lagen had en had altijd heel veel vragen. Zoals... welke letter is dit en welke letter is dat en zo mezelf leren lezen. Jawel, de liefde voor lezen zat er dus al héél vroeg in!
Dettie

Dettie
Maar dromen over een probleem? Nu is dat denk ik ook iets wat van Dam zelf verzonnen heeft: het lijkt me niet dat het bekend is of Einstein daarover droomde of niet.
Niet de problemen die Albert Einstein wilde oplossen maar wel dromen over andere problemen. Die ik hier niet ga vertellen haha.
Dettie
Dettie
Oh?? Echt niet??
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”