Thema juli/augustus 2005 - reisverhalen
Thema juli/augustus 2005 - reisverhalen
Met reisverhalen wordt bedoeld échte reisverhalen dus niet een lonley-planet gids of een roman die zich in een stad afspeelt maar echte verhalen over een reis. Het mág wel een roman zijn als het maar duidelijk een reis weergeeft, dus een echt bestaande route afgelegd wordt.
Wil heeft al heel veel titels gegeven en ik heb al gezocht op boekensites en denk wel dat we een heel eind komen.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Alle boeken staan hier: http://www.leestafel.info/reizen/productssimple7.html
bernadet
Wil heeft al heel veel titels gegeven en ik heb al gezocht op boekensites en denk wel dat we een heel eind komen.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Alle boeken staan hier: http://www.leestafel.info/reizen/productssimple7.html
bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 31 Mar 2008, 14:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Ooooh, naar dit boek ben ik al een tijd op zoek tweedehands,
Ik heb van kurt Lindijer "kraal in Nairobie"gelezen,
Aanrader voor iedereen die van leven in andere culturen houd,..ik heb nog nooit de worsteling om een vriendschap van twee verschillende culturen gelijkwaardig te houden zo mooi beschreven gezien.
Volgens mij is het niet meer te krijgen, maar misschien in de bieb,
Naar dit boek ben ik dan ook zeer nieuwsgierig.
Groetjes,
Wil
Ik heb van kurt Lindijer "kraal in Nairobie"gelezen,
Aanrader voor iedereen die van leven in andere culturen houd,..ik heb nog nooit de worsteling om een vriendschap van twee verschillende culturen gelijkwaardig te houden zo mooi beschreven gezien.
Volgens mij is het niet meer te krijgen, maar misschien in de bieb,
Naar dit boek ben ik dan ook zeer nieuwsgierig.
Groetjes,
Wil
He dank je wel, daar zal ik eens naar kijken.
Ik heb t inmiddels tweedehand gevonden (heb meteen weer zitten zoeken ) maar ook daar was ie nog vrij duur,
Maakt niet uit, je moet wat te wensen houden, des te leuker als t op een keer wel lukt t in handen te krijgen.
Ik had je die andere titel van hem niet gemaild omdat dat heel erg op een plek afspeelt, namelijk Nairobie.
En ja, dit is echt mijn maand!!
Groetjes,
Wil
Ik heb t inmiddels tweedehand gevonden (heb meteen weer zitten zoeken ) maar ook daar was ie nog vrij duur,
Maakt niet uit, je moet wat te wensen houden, des te leuker als t op een keer wel lukt t in handen te krijgen.
Ik had je die andere titel van hem niet gemaild omdat dat heel erg op een plek afspeelt, namelijk Nairobie.
En ja, dit is echt mijn maand!!
Groetjes,
Wil
Het waterhoentje van Tristan da Cunha
Albert Beintema
Wat bezielt een jongen om zich te laten obsederen door een afgelegen eiland als Tristan da Cunha? Men moet er maar eens en
atlas, of nog liever een globe, bij pakken om Tristan da Cunha op te zoeken. Misschien helpt dat om het te begrijpen.
Tristan da Cunha ligt midden in de Atlantische Oceaan en is het meest geïsoleerde eiland ter wereld. Albert Beintema
heeft zich verdiept in de tragikomische geschiedenis ervan. De bewoners, circa driehonderd afstammelingen van avonturiers en schipbreukelingen, leven van aardappelen, kreeft en postzegelverkoop. Een vulkaanuitbarsting, een rattenplaag en het werk van dominees en ambtenaren hebben hun geschiedenis mede bepaald.
Het waterhoentje van Tristan da Cunha verscheen voor het eerst in 1997. Dit is inmiddels de derde druk van een hoogtepunt in de eilandliteratuur. ISBN 9045014912
Ingenaaid, 495 pagina's
Met illustraties
Verschenen: april 2005
Atlas
Bekijk de website van Robert Beintema, klik op de afbeelding
http://home.wxs.nl/~beintema/nlversie.htm
Albert Beintema
Wat bezielt een jongen om zich te laten obsederen door een afgelegen eiland als Tristan da Cunha? Men moet er maar eens en
atlas, of nog liever een globe, bij pakken om Tristan da Cunha op te zoeken. Misschien helpt dat om het te begrijpen.
Tristan da Cunha ligt midden in de Atlantische Oceaan en is het meest geïsoleerde eiland ter wereld. Albert Beintema
heeft zich verdiept in de tragikomische geschiedenis ervan. De bewoners, circa driehonderd afstammelingen van avonturiers en schipbreukelingen, leven van aardappelen, kreeft en postzegelverkoop. Een vulkaanuitbarsting, een rattenplaag en het werk van dominees en ambtenaren hebben hun geschiedenis mede bepaald.
Het waterhoentje van Tristan da Cunha verscheen voor het eerst in 1997. Dit is inmiddels de derde druk van een hoogtepunt in de eilandliteratuur. ISBN 9045014912
Ingenaaid, 495 pagina's
Met illustraties
Verschenen: april 2005
Atlas
Bekijk de website van Robert Beintema, klik op de afbeelding
http://home.wxs.nl/~beintema/nlversie.htm
Hoe meer je leest (en hier rond kijkt) hoe meer je er achter kom dat je nog zo heel heel erg veel niet heb gelezen en weet,
Ik kom hier iedere keer namen en boeken tegen waar ik nog nooit van gehoord heb,
hoewel ik de illusie had hier een heel klein beetje van af te weten.
nee dus
Ach ja,..des te meer is er nog te lezen en te ontdekken,
dit lijkt me ook weer een mooi boek trouwens. Mijn leeslijstje groeit dagelijks.
Groetjes,
Wil
Ik kom hier iedere keer namen en boeken tegen waar ik nog nooit van gehoord heb,
hoewel ik de illusie had hier een heel klein beetje van af te weten.
nee dus
Ach ja,..des te meer is er nog te lezen en te ontdekken,
dit lijkt me ook weer een mooi boek trouwens. Mijn leeslijstje groeit dagelijks.
Groetjes,
Wil
Ja erg is dat hè Wil, ik zie ook zoveeeel voorbij komen. Ik vind dit ook een heel leuk thema en hoe meer ik er mee bezig ben hoe leuker het wordt. Dit boek leek mij ook alweer zo interessant om te lezen.
En..... hoe langer ik Leestafel hoe meer antwoorden ik weet bij 2 voor 12 als er een boekenvraag is
Bernadet
En..... hoe langer ik Leestafel hoe meer antwoorden ik weet bij 2 voor 12 als er een boekenvraag is
Bernadet