Henri Van Nieuwenborgh - Zwarte wol

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie

Henri Van Nieuwenborgh - Zwarte wol

Berichtdoor Annemarie » 23 Jun 2016, 18:51

Een boek over zakenlui en criminelen die hun zwarte geld wit willen wassen. Ook gaat het boek over de liefde. Helaas zijn de verhaallijnen niet met elkaar in balans.

Lees mijn recensie hier: http://thrillers-leestafel.info/h-van-nieuwenborgh

Rene

Re: Henri Van Nieuwenborgh - Zwarte wol

Berichtdoor Rene » 27 Jun 2016, 14:51

Ik ben benieuwd wat je precies bedoelde met 'uit balans zijn' van de verhaallijnen.

Annemarie

Re: Henri Van Nieuwenborgh - Zwarte wol

Berichtdoor Annemarie » 27 Jun 2016, 15:02

Beste Rene,
Daarmee bedoel ik dat de verhaallijnen niet helemaal goed bij elkaar passen. Een aantal verhaallijnen gaan over zwart geld maar ze staan mijlenver van elkaar af. De verpleegster als verbindende factor vind ik dan te summier. Wanneer er meer raakvlakken waren geweest, waren de verhaallijnen soepeler in elkaar overgegaan. Het voelde voor mij een beetje aan alsof er allerlei losse stukken verhaal bij elkaar zijn gezet. Zo staan er soms ineens overpeinzingen in het boek die helemaal niet bij de verhaalsfeer passen waardoor ik uit het verhaal raakte (denk aan de filosofische overpeinzing van de zoon over de ballon). Misschien gebeurt er te veel in het boek waardoor de uitwerking een beetje in het gedrang is geraakt. De opzet vind ik namelijk wél heel geslaagd. Het is boeiend om te lezen over heel verschillende mensen die allemaal hetzelfde probleem hebben: hoe komen ze van het zwarte geld af.
Groetjes,
Annemarie

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”