"Hij heeft het lichaam in een school achtergelaten. Daar had het slachtoffer immers nog wel wat extra tijd door mogen brengen. Zijn domheid is beschamend. Het ergste is nog wel dat onwetendheid tegenwoordig populair is. Op televisie worden kwaliteitsprogramma’s verdrongen door realityshows waarin een hele stoet dommeriken de opwachting maakt. Het is een dagelijkse bron van ergernis geworden. Een onbedwingbare frustratie. Niets doen is niet langer een optie."
Lees verder: http://thrillers-leestafel.info/hjorth-rosenfeldt
Hjorth Rosenfeldt - De test
Re: Hjorth Rosenfeldt - De test
Lijkt me weer een goed boek. Ik weet niet of ik al wat van deze auteurs gelezen heb.
De ergernis herken ik wel. Ik word ook wel eens kwaad als ik voor de zoveelste keer iets 'nieuws' over Barbie (de Haagse reality 'ster', die inmiddels aan haar zoveelste serie bezig is) lees. Dan denk ik ook wel eens: "Waarom krijgt dat mens de kans om iedere keer haar domheid uit te venten, terwijl ik al zo'n 35 jaar aan de kant sta, ondanks het feit dat men meent dat ik (ondanks m'n Mavo-diploma) bovengemiddeld slim ben en ik ook nog wel wat andere talenten heb. Helaas heb ik de nodige nadelen, zoals een gebrek aan sociale vaardigheden.
De ergernis herken ik wel. Ik word ook wel eens kwaad als ik voor de zoveelste keer iets 'nieuws' over Barbie (de Haagse reality 'ster', die inmiddels aan haar zoveelste serie bezig is) lees. Dan denk ik ook wel eens: "Waarom krijgt dat mens de kans om iedere keer haar domheid uit te venten, terwijl ik al zo'n 35 jaar aan de kant sta, ondanks het feit dat men meent dat ik (ondanks m'n Mavo-diploma) bovengemiddeld slim ben en ik ook nog wel wat andere talenten heb. Helaas heb ik de nodige nadelen, zoals een gebrek aan sociale vaardigheden.
De ergernis is heel herkenbaar. Wat is er toch veel troep op televisie en waarom zijn mensen uit realityprogramma's zo populair? Sommige mensen worden alleen voor interviews gevraagd omdat ze zo grofgebekt zijn of erg domme dingen zeggen. Van mij hoeft dat niet.
Het personage in dit boek overdrijft alleen een beetje wat betreft het uiten van zijn ergernis...
Het personage in dit boek overdrijft alleen een beetje wat betreft het uiten van zijn ergernis...
Ja, ik heb ook geen plannen om de cast van Oh oh Cherso, of andere reality-show figuren uit te moorden.
Dat is het leuke van thrillers, daarin nemen mensen wel wraak.
Maar meestal worden ze, gelukkig, wel gepakt.
Jawel, maar het kan ergens wel bevredigend zijn als iemand wraak neemt, bijvoorbeeld op pestkoppen, of op al die omhoog gevallen reality show sterretjes met de intellectuele capaciteiten van een garnaal. In werkelijkheid fantaseer je daar misschien hooguit over en dan is het leuk dat het in een boek werkelijk gebeurt.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”