Berichtdoor berdine » 16 Apr 2016, 18:09
Ik ben nu bezig in een best wel complex stripverhaal. Dat klinkt een beetje vreemd. Nou het is meer een beeldverhaal met voornamelijk beeld en weinig tekst. Het verhaal, de verhalen moet ik zeggen, spelen zich af in een kamer van een huis. Je ziet die kamer over tientallen jaren verspreid. In een hoek staat welk jaar het is. De kamer beslaat meestal twee naast elkaar gelegen pagina's. Binnen deze pagina of pagina's staan over het beeld van de kamer heen, één of meerdere vierkante of rechthoekige afbeeldingen met ook een jaartal in de hoek. Ook de tijd vóór en ná de kamer worden afgebeeld van miljoenen jaren vóór onze jaartelling (toen het huis nog natuur was) of een paar millennia erná, als het huis er niet meer is. Je probeert het verhaal te volgen door het volgen van de jaartallen maar dat is best ingewikkeld, want soms staan er meerdere plaatjes van verschillende jaren op één pagina. Ik heb het boek één keer doorgebladerd, maar ik moet er nog een aantal keren doorheen om grip te krijgen op de verhalen. Ik weet nu al dat een heleboel mij zal ontgaan.
O ja, de titel: Het heet Hier en is van Richard McGuire