Jordi schrijft liedjes, songteksten. Hij kijkt goed en luistert en onthoudt verhalen waarvan hij achterover slaat. Dat kunnen dingen zijn die in de krant staan of een verhaal dat hij hoort of iets wat hij zelf ziet of meemaakt. Tot zijn verwondering slaat hij verhalen waar hij niet vrolijk van wordt beter op dan de vrolijke verhalen. Over die verhalen schrijft hij zijn liedjes. Bram, zijn oom, aan wie hij uiteindelijk de teksten heeft laten lezen is diep onder de indruk.
Lees verder http://www.leestafel.info/j-brooijmans
Dettie
Jacques Brooijmans - Jordi 12+
Re: Jacques Brooijmans - Jordi 12+
Volgens mij is dit wel een verhaal waar veel pubers iets in herkennen.
Ja het is echt mooi en niet zo oppervlakkig als sommige andere boeken voor jongeren van die leeftijd zijn.
Jordi duikt de diepte in en vraagt zich van alles af zonder dat het een zwaar verhaal wordt.
Dettie
Jordi duikt de diepte in en vraagt zich van alles af zonder dat het een zwaar verhaal wordt.
Dettie
Op mijn lijstje, ik mag Brooijmans wel.
Zit al in de doos-voor-Marjo...
Dettie

Dettie
Dat is prima! Bedankt!
Heb je deze nog gelezen Marjo?
Niets is verplicht natuurlijk, ik kom het tegen bij het nalopen van het archief en ben even nieuwsgierig.
Dettie
Niets is verplicht natuurlijk, ik kom het tegen bij het nalopen van het archief en ben even nieuwsgierig.
Dettie
Die zal vast nog ergens op de stapel liggen..Ik zal eens kijken.
haha, nou het móet niet hoor. Was alleen benieuwd wat jij er van vond.
Ik twijfel namelijk of het iets voor jou is. Maar zoals altijd zal je me wel weer verrassen.
Dat houdt de boel lekker levendig!
Dettie
Ik twijfel namelijk of het iets voor jou is. Maar zoals altijd zal je me wel weer verrassen.
Dat houdt de boel lekker levendig!
Dettie
Het boek staat hier nog heb ik intussen gezien. Als jij gelijk zou hebben ben ik er zo klaar mee...
Ik vroeg me af of je dit boek ooit eens gelezen hebt, want de recensie over deel twee rond Jordi komt eraan...
Dettie
Dettie
O jee, ik blijf opnieuw in gebreke.
En ik heb gezocht, maar ik denk dat het boek weg is, naar de middelbare school dus. Ik kan me er niets van herinneren verder. Dus heb ik het gelezen? Geen idee... Het zou dus ook kunnen dat het inderdaad niet mijn boek was en dat het verder onvermeld is gebleven.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”