Dinie Bell - Knekelhuis

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie

Dinie Bell - Knekelhuis

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2015, 15:32

"Lynn vindt het absoluut niet vervelend dat haar nieuwe huis als spookhuis bekend staat. Ze is naar het afgelegen dorpje verhuisd om in alle rust aan haar nieuwe roman te kunnen werken. Zelf gelooft Lynn niet in geesten maar ze vindt het prima dat de dorpelingen het huis mijden. Hoe minder afleiding, hoe eerder haar nieuwe boek voltooid zal zijn."

Lees verder: http://thrillers-leestafel.info/dinie-bell

Marjo

Re: Dinie Bell - Knekelhuis

Berichtdoor Marjo » 27 Dec 2015, 16:08

Jammer. Zoals jij het beschrijft nodigt het niet uit de titel op de beruchte lijst te zetten (en daar ben ik niet rouwig om)

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2015, 16:17

Nee, helaas niet. Maar die stukjes in de hij-vorm zijn dan juist wel weer goed. Als deze dame de juiste vorm vindt om in te schrijven kan ze nog wel eens verrassend uit de hoek gaan komen.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 27 Dec 2015, 18:39

Ik zal hem ook niet op gaan pakken. Ik heb van Dinie Bell gelezen: Achtervolgingsdrift.
Mijn slotconclusie was Wat opvalt en waardoor het boek in de boekhandel zeker opgepakt zal worden, is de mooie en intrigerende cover. Maar dat is helaas ook het enige wat mooi en intrigerend is aan Achtervolgingsdrift.

Ik zal de recensie daarvan naar Dettie sturen, dan is er vergelijkingsmateriaal voor wat betreft deze auteur :) .

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2015, 18:48

Waar ligt het aan denk je, Joanazinha? Ik vond de schrijfstijl niet mooi en het verhaal te overdreven. Toch zaten er stukjes in waarvan ik dacht: ze kan het wel. Maar kunnen schrijven en een verhaal kunnen schrijven zijn twee verschillende dingen. Over het algemeen kwam het behoorlijk stuntelig op me over.

Fijn dat jij ook een recensie instuurt. Dan ben ik niet de enige die "onaardig" over deze schrijfster is. Ik vind het toch altijd wel rot om negatief over een boek te zijn. Vooral als het van een Nederlandse auteur is.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 27 Dec 2015, 18:59

Enkele trefwoorden: damesromannetje met spannend sausje, simpel en ouderwets aandoend taalgebruik, auteur bedient zich van het adagium 'seks sells'.
Ik weet niet of ze het kan; laat ik het zo zeggen - ze kan mij totaal niet boeien met haar schrijfsels. Op dizzie zijn ze veel positiever, trouwens. En ook de Hebban-recensent vind het een lekkere why- en whodunnit.

Aan de ene kant vind ik het ook rot om negatief over een boek te zijn. Aan de andere kant: het is wel mijn mening over dat boek (en nooit over de auteur als persoon). Ik probeer het meestal wel zorgvuldig te formuleren, tenzij het echt bagger is - dan ben ik niet echt aardig :D .

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2015, 19:09

Eerlijk duurt het langst en niemand heeft iets aan recensenten die alles maar mooi vinden. Ook al is het moeilijk, ik geef het altijd eerlijk aan als ik een boek niet goed vind. En dit boek is dus echt niet goed, op een paar betere fragmenten na. Dat "seks sells" is hier minder aan de hand. Het is juist lange tijd bijzonder braaf, alsof het verliefde stel uit twee verlegen, onervaren tieners bestaat. Later volgt ineens een heftige scène die me haast schokte omdat het zo'n contrast met de rest vormde.

Aanvankelijk maakte de verhaallijn me nieuwsgierig. Ik had al meteen een vermoeden over de afloop en ik hoopte zo dat ze me zou weten te verrassen. Dat ze me heel slim op het verkeerde been had gezet. Helaas niet dus.

Ergens heb ik het idee dat deze dame haar eigen stijl nog niet heeft gevonden. Ik lees allemaal verschillende stijlen door elkaar. Ook de verhaallijn zelf gaat alle kanten op. Van lepeltjesverzameling naar gruwelijke moord. Ook is het veel te gedetailleerd. Als iemand ergens op visite gaat en een bloemetje meeneemt, dan is het voldoende dat bloemetje kort te vermelden. Ik hoef niet te weten hoe en waarmee de bloemist het inpakt. :)

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 28 Dec 2015, 10:15

Wat raar ik heb gisteren de hele dag aan het archief gewerkt en zag geen enkele melding van berichten, ook in de mail niet en nu zie ik overal heerlijk levendige discussies.

Als jij negatief over een boek schrijft Annemarie dan is het ook echt niet veel. Je probeert toch altijd positief te blijven, ook in deze recensie staan positieve punten, maar de strekking is toch wel dat het tegenvalt en het je niet echt aanspreekt. Aanraden zal je het niet. ;-)

Dettie

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 28 Dec 2015, 11:02

Ha nee, er zijn genoeg andere boeken om aan te bevelen. Deze hoort daar helaas niet bij.

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”