Achterflap: Voor Pelle Sandstrak was 2011 het jaar van 203 reisdagen, 809 dubbele espresso´s, 3 gebroken vingers, 1 hersenschudding en 50.460 tics. Hij heeft het syndroom van Gilles de la Tourette, maar is zo gezond als hij wil zijn. Door zijn syndroom is hij spontaan, creatief en prettig gestoord, maar soms ook levensgevaarlijk impulsief. Sandstrak reist de hele wereld, ontmoet mensen en vertelt over de bizarre situaties waarin hij belandt.
Vervolg op Mr. Tourette en ik. Dit zijn verhalen over zijn ontmoetingen met mensen over de hele wereld. Volgens mij behoorlijk aangedikt, maar dat neemt niet weg dat ze boeiend en goed geschreven zijn.
Pelle Sandstrak - Mr. Tourette on tour
Re: Pelle Sandstrak - Mr. Tourette on tour
Wat leuk dat er ook nog een vervolg is. Is het verhaal nu helemaal afgerond of denk je dat er meer boeken komen?
Het verhaal is wel afgerond in het eerste boek. Dat is in feite zijn levensgeschiedenis tot aan het moment dat hij Tourette onder controle heeft gekregen. Met zijn levensverhaal is hij lezingen gaan geven over de hele wereld en dan maak je het een en ander mee. Dit tweede boek kun je helemaal los van het andere lezen, al zul je je misschien verbazen over de manier waarop hij beschrijft hoe hij de tics aan voelt komen. Hij reist nu misschien nog steeds rond en er kunnen dus nieuwe reisverhalen komen.
Zou je het leuk vinden om nog meer te lezen of vind je deze twee boeken wel voldoende? Het lijken me absoluut boeiende en leerzame verhalen!
Neuh, ik vind het wel genoeg zo. Het leest prima hoor, maar er is nog zo véél te lezen.....
Dat begrijp ik helemaal. Ook al heb je deze boeken met interesse gelezen, nu is het weer tijd voor wat anders. Er zijn ook zo veel leuke boeken.