Ja afhankelijk zijn is niet prettig, dat is zo. Maar aan de andere kant is het wel heel bijzonder dat de uitkering er is.
In heel veel landen bestaat die niet en moeten mensen het maar zien te redden met elk dubbeltje dat ze verdienen. Kijk maar eens
naar het programma Spoorloos. Daar zie je mensen die hun kinderen weg moeten geven omdat ze geen geld hebben om ze op te
voeden en die hebben daar hun hele leven verdriet van.
Ik weet het, het is een cliché en dit is niet leuk om steeds te horen als je elk dubbeltje om moet draaien, het helpt niets
aan het afhankelijk moeten zijn. Maar soms helpt het wel als je even flink zit te balen om dit in gedachte te hebben. Het
kan 10 x erger.
Maar we dwalen zo wel af van het boek. Ik vond het boek heel verrassend omdat het zo zorgeloos begint.
Het huwelijk is aardig, met zijn ups en downs, de vrouw is tevreden en dan die enorme onverwachte wending. Je wenst haar daarna alle goeds.
Er stonden ook mooie zinnen in dat boek meen ik me te herinneren, een boek vol wijsheid.
Dettie
Grégoire Delacourt - De lijst van al mijn wensen
Re: Grégoire Delacourt - De lijst van al mijn wensen
Dit moet je lezen pap, zei mijn dochter en zij gaf mij een Franse editie.
Ik heb vast wel.wat gemist.daardoor,maar wat een.fantastisch boek is dit.
Heel frappant is dat.ik net als de rescensent hoogst verbaasd was dat de schrijver een man is.
Ik lees bijna nooit, dit boek(je) zorgde ervoor dat ik meteen weer aan een volfend boek.ben begonnen!
Ik heb vast wel.wat gemist.daardoor,maar wat een.fantastisch boek is dit.
Heel frappant is dat.ik net als de rescensent hoogst verbaasd was dat de schrijver een man is.
Ik lees bijna nooit, dit boek(je) zorgde ervoor dat ik meteen weer aan een volfend boek.ben begonnen!
Kijk eens aan! Dat is leuk!
Nu ben ik alleen benieuwd wat dat volgende boek dan is...
Nu ben ik alleen benieuwd wat dat volgende boek dan is...
Oh dank je wel dat je dit boek weer even in mijn blikveld bracht pacoleon, als t even kan ga ik die lekker herlezen met de kerst
Ja fijn boek was dit. Leuk om ook eens de mening van een man over dit boek te lezen.
Inderdaad was ik stomverbaasd dat het boek door een manlijke schrijver was geschreven, hij weet precies de gevoelens van de vrouw te verwoorden.
Heel knap gedaan.
Dettie
Inderdaad was ik stomverbaasd dat het boek door een manlijke schrijver was geschreven, hij weet precies de gevoelens van de vrouw te verwoorden.
Heel knap gedaan.
Dettie
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”