Claudia Biegel - Verbrande levens

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Annemarie

Claudia Biegel - Verbrande levens

Bericht door Annemarie »

De schrijfstijl van Claudia Biegel vind ik niet altijd even mooi maar met het schrijven van dit boek heeft ze zeker haar doel bereikt. Dit boek laat de lezer inzien dat elke vluchteling een eigen verhaal heeft.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/claudia-biegel
berdine

Re: Claudia Biegel - Verbrande levens

Bericht door berdine »

Mooie recensie Annemarie over een boek dat geschreven moest worden. Heel mooi dat je hun namen in het verslag vermeldt! Ik ga het kopen.
En mocht je in dit kader nog een boek willen lezen dat wél verschrikkelijk mooi geschreven is: De clandestienen van Youssouf Amine Elalamy. Een dunnetje.
Laatst gewijzigd door berdine op 31 okt 2015, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dank je wel, Berdine. Ik vond dat de namen niet mochten ontbreken. Super dat je het gaat kopen! Bedankt voor de leestip. Ik ga het onthouden. Heb jij trouwens ook "Wat is de wat" van Dave Eggers gelezen? Een dikke pil maar echt prachtig geschreven en heel aangrijpend.
berdine

Bericht door berdine »

Een boek kopen is niet zo'n grote opgave. :black:
Ja, Wat is de wat heb ik ook gelezen. Zo verschrikkelijk wat zo'n vluchteling overkomt terwijl hij dacht veilig te zijn.
Net als wat hier gebeurt. Hoe kun je brand stichten, waarbij de mensen dan misschien niets overkomt, maar waarbij ze dan het laatste restje van hun schamele bezittingen kwijtraken? Hoe kun je een kind dat aan de bommen is ontkomen opnieuw traumatiseren met vuurwerk? Hebben die mensen dan geen hersens?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Met diezelfde ontsteltenis kijk ik de laatste tijd naar het nieuws. Ik vind het net als jij verschrikkelijk en ik begrijp er helemaal niks van. Vluchtelingen komen hier omdat er in hun land oorlog is. Ze hebben afschuwelijke, mensonterende dingen meegemaakt en snakken naar veiligheid. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die positief tegenover de komst van vluchtelingen staan maar de keiharde reacties (en acties) van tegenstanders jagen me echt schrik aan.
berdine

Bericht door berdine »

Ik heb het uit en ik heb geen problemen met de schrijfstijl. Ik vind die zelfs wel mooi. In het laatste verhaal staat wel een foute naam (in het begin "Selin" en later een paar keer "Selim") maar dat heeft met de stijl niets van doen. De verhalen hadden wat mij betreft wel iets langer gemogen. Ik kreeg niet echt vat op de karakters. Ik denk dat de impact dan nog groter was geweest. Nu is het verhaal al uit als je er net in zit.
Evengoed de moeite waard, al blijft Elalamy veruit mijn favoriet.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Fijn dat jij de schrijfstijl mooi vindt. Van mij hadden de verhalen ook wel wat langer gemogen (dat heb ik vaak met korte verhalen) maar van de andere kant: nu bleef ik langer over de verhalen nadenken. Ik vind wel dat de boodschap goed is overgekomen. Jij ook?
berdine

Bericht door berdine »

Ja, dat zeker.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Mooi!
berdine

Bericht door berdine »

Nu allemaal dit boek kopen, hè! Het kost maar 12.50 en een deel van de opbrengst gaat naar Vluchtelingenwerk! Sinterklaas en de Kerstman zijn ook in aantocht.
Plaats reactie