In dit uitgebreide naslagwerk staan meer dan 100 criminelen voor wie je maar beter op je hoede kunt zijn.
Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/crimesite
Crimesite - Crime Top 100
Re: Crimesite - Crime Top 100
Wat een apart boek... een soort quote 500, maar dan voor boeven.
ik ben wel benieuwd wie er op 1 staat eigenlijk.
ik ben wel benieuwd wie er op 1 staat eigenlijk.
Ik vraag me af of de boeven in kwestie trots op hun vermelding zijn. Zal er gejuicht worden als men in een eventuele volgende versie een plek is gestegen?
Geen idee, we hebben natuurlijk onze nationale knuffelcrimineel Holleeder, hoewel die z'n knuffelimago een beetje kwijt is geraakt.
Ik vind "knuffelcrimineel" zo'n raar woord. Criminelen zijn niet om te knuffelen en de grote jongens in dit boek hebben vreselijke dingen op hun geweten. Ik snap niet goed waarom sommige criminelen haast populair lijken te zijn en op de verkeerde manier aandacht van de media krijgen.
Ik begrijp het ook niet, zeker niet bij zo'n figuur als Holleeder.
Bij Age M. kon ik me indertijd misschien nog iets voorstellen.
Bij Age M. kon ik me indertijd misschien nog iets voorstellen.
Volgens mij heeft Aage Meinesz de Top 100 ook niet gehaald. (Hij was een meesterkraker)
Nee dat geknuffel en op de foto gaan met Holleeder heb ik ook nooit begrepen. En dat iedereen toen ineens geschokt was toen zijn zussen gruwelijke verhalen vertelde. heel vreemd.
het zal wel met de romantiek van de misdaad te maken hebben, maar er is weinig romantisch aan.
het zal wel met de romantiek van de misdaad te maken hebben, maar er is weinig romantisch aan.
Helemaal mee eens Willeke!