Achterflap: Het pasgetrouwde stel Pemberton vertrekt in de jaren twintig vanuit Boston naar de bergen van North Carolina om daar fortuin te maken in de houthandel. Serena dwingt meteen respect af door haar kennis van zaken en haar keiharde optreden binnen het houtkamp. Samen zwaaien de Pembertons er de scepter en ze rekenen hardhandig af met natuurbeschermers en diegenen die zich niet houden aan de wetten van het kamp. Hun gepassioneerde relatie begint echter barsten te vertonen wanneer blijkt dat Serena geen kinderen kan krijgen. Haar man moet er alles aan doen om zijn onwettige zoon Jacob te beschermen tegen Serena's wraakzucht.
Dit is een boek dat precies aan je verwachtingen voldoet. Het is goed geschreven met mooie natuurbeschrijvingen en rake opmerkingen, goed uitgewerkte karakters en naar het eind toe steeds spannender. Het speelt in de jaren twintig van de vorige eeuw toen men begon te beseffen dat hele bosgebieden kaal kappen toch niet zo'n goed idee is. Helaas vinden deze Pembertons dat wel. Geld is het enige dat telt. Behalve de bossen worden ook de mensen en de dieren niet ontzien. Subtiel maatschappij-kritisch omdat er nog steeds Pembertons bestaan.
Ron Rash - Serena
Re: Ron Rash - Serena
Klinkt interessant Berdine!
Ik vind het ook echt een boek voor jou!
Ja, dat denk ik ook wel. Ik heb van deze auteur het boek "De fluitspeler" gelezen en dat vond ik erg goed.
Die heb ik nog op mijn lijstje staan. Dan blijft hij er nu zeker op!
Die vind je vast en zeker mooi!