Geen boek voor onervaren lezers, maar een absolute uitdaging voor diegenen, die een indringend verhaal in een absoluut bijzondere stijl willen ondergaan.
Zie http://www.leestafel.info/eimear-mcbride
Eimear McBride - Een meisje is maar half af
Re: Eimear McBride - Een meisje is maar half af
Je weet een mens wel te prikkelen Berdine!
Dettie
Dettie
Ik sluit me bij Dettie aan: je maakt me nieuwsgierig!
Tip: er zijn sites die een inkijkexemplaar hebben (ik mag geen reclame maken
). Kun je een stukje lezen... Gewoon doorlezen, er komen af en toe zinnen of woorden voorbij, die het onderliggende verhaal duidelijk maken. Volkskrant-recensent Persis Bekkering weet het heel mooi te verwoorden: " 'Onder' de stijl, als je dat kunt zeggen, ligt een chronologisch verteld, coherent verhaal [...]"

Ik had dit boek al in mijn "tipschriftje" staan...nu met stip! Mooi verslag Berdine.
Ik heb het inkijkexemplaar bekeken. Wat een bijzondere stijl. Eerst leest het wat vermoeiend maar het went snel.
Misschien vertel ik dus te veel, maar toch. Je moet wat.
Ik ben na twee hoofdstukken gestopt en vooraan begonnen. Ik begreep er niets van...
http://www.leestafel.info/eimear-mcbride
Ik ben na twee hoofdstukken gestopt en vooraan begonnen. Ik begreep er niets van...
http://www.leestafel.info/eimear-mcbride
Ik denk dat het wel meevalt, je geeft toch ook niet zoveel weg. Ik begreep later uit een interview, dat de halve zinnen en losse woorden, gedachten in je hoofd verwoorden voordat ze volledig gevormd zijn.
Mooi verslag Marjo.
Mooi verslag Marjo.
Twee mooie verslagen bij elkaar!
Dat van die gedachten klopt, maar niet het hele boek is zo. Je kan niet zeggen dat het boek alleen maar gedachten is.
Ga maar na bij jezelf: ook de buitenwereld komt binnen en krijgt een woord, of korte zinnen, al of niet af. Die vogel die zingt, de buurman die voorbij loopt. Dat soort dingen zitten niet in het boek, gelukkig niet, want dan was het niet leesbaar meer.
Bij McBride komt alleen dat wat bij het verhaal hoort er in. Wat ze ook goed heeft gedaan is de ontwikkelig: daarom is het begin het ergst, want daar is ze nog erg jong.
Ga maar na bij jezelf: ook de buitenwereld komt binnen en krijgt een woord, of korte zinnen, al of niet af. Die vogel die zingt, de buurman die voorbij loopt. Dat soort dingen zitten niet in het boek, gelukkig niet, want dan was het niet leesbaar meer.
Bij McBride komt alleen dat wat bij het verhaal hoort er in. Wat ze ook goed heeft gedaan is de ontwikkelig: daarom is het begin het ergst, want daar is ze nog erg jong.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”