Floortje Zwigtman - Vlam (15+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Marjo

Floortje Zwigtman - Vlam (15+)

Bericht door Marjo »

En nu weer wachten op meer...

Lees verder: http://www.leestafel.info/f-zwigtman
Annemarie

Re: Floortje Zwigtman -Vlam (15+)

Bericht door Annemarie »

Dat wordt weer geduld hebben. Dit boek is toch weer anders dan de rest.
Renate

Bericht door Renate »

Waarom zijn er toch zoveel interessante boeken?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Omdat we het als lezers goed hebben Renate! :)
Renate

Bericht door Renate »

Noem dat maar goed. Ik kom tijd te kort, omdat ik ook nog andere dingen wil doen dan lezen. Ik moet bijna blij zijn dat de bibliotheek niet altijd alles heeft. Ik heb zelfs nauwelijks tijd om de boeken bij mij thuis te lezen. Ik moet ook nog een keer in de biografie van The Beatles beginnen, waarvan ik het eerste deel in 2 boeken voor m'n verjaardag heb gekregen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ha, hier was ik erg nieuwsgierig naar hoe jij dit boek zou vinden Marjo, omdat je niet zo gecharmeerd was
van de Groene bloem trilogie van Zwigtman. Maar zo te lezen is dit ook meer jouw verhaal dan het verhaal over Adrian Mayfield.
(Ik zie ineens zijn dikke zwierige vriend Trops voor me in zijn groene pak)

Grappig Floortje Zwigtman zegt bij de groene bloem boeken:

‘Ik heb nu eenmaal een grotere belangstelling voor het verleden dan voor deze tijd. Waarschijnlijk omdat ik het zo leuk
vind een wereld in elkaar te zetten. Ik wil weten wat die mensen deden als ze ’s morgens opstonden, wat ze zagen als ze
uit het raam keken, wat voor kleren ze aantrokken, wat ze roken, wat ze hoorden, wat ze aten. Juist door zulke details
wint een boek enorm aan sfeer.’

Maar kennelijk vindt ze ook een fantasie-eiland leuk om in elkaar te zetten! En dat is haar goed gelukt zo te lezen!
En nu maar wachten op de volgende delen.

De band heet Datura schrijf je, dat is ook een giftige plant, heeft de band ook die betekenis? Strooit ze gif in het rond via
de teksten of muziek?

En in een andere recensie las ik: '[...] Kan ze haar zorgeloze leven in de VS voortzetten als Roxanne Immaculata, of moet ze als
Roxanne Tron'. ook hier de vraag of de betekenis van die naam Immaculata herkenbaar is in het verhaal? De onbevlekte, de reine.

Dettie
Plaats reactie