De veertigjarige Paul komt tot het besef dat zijn leven niet is zoals hij diep in zijn hart zou willen. Hij heeft het gevoel dat hij stikt. Het weet niet meer wie en wat hij is, hoe hij verder moet.
Lees verder http://www.leestafel.info/harry-cremers
Dettie
Harry Cremers - De geboorte van Franciscus
Re: Harry Cremers - De geboorte van Franciscus
Stel dat je dit boek niet als een inzichtboek wilt lezen, leest het dan wel lekker weg?
Ja het leest vlot weg maar het hele boek is gericht op inzicht krijgen, daar kun je niet omheen.
Het gaat wel over een personage die dat inzicht moet krijgen maar de boodschap die in het verhaal zit ligt er wel dik bovenop.
Je kunt het niet anders noemen dan 'inzichtboek'. (moeilijk uitleggen als je de clou niet wil verraden)
Het eind is wel heel erg verrassend, dat vond ik wel heel leuk.
Bepaalde dingen aan het eind vond ik ook een beetje te makkelijk.
Maar, zoals in de recensie ook al staat, ik heb heel veel van dit soort boeken gelezen, wie weet als ik een beginneling was dat
ik dan laaiend enthousiast zou zijn.
Dettie
Het gaat wel over een personage die dat inzicht moet krijgen maar de boodschap die in het verhaal zit ligt er wel dik bovenop.
Je kunt het niet anders noemen dan 'inzichtboek'. (moeilijk uitleggen als je de clou niet wil verraden)
Het eind is wel heel erg verrassend, dat vond ik wel heel leuk.
Bepaalde dingen aan het eind vond ik ook een beetje te makkelijk.
Maar, zoals in de recensie ook al staat, ik heb heel veel van dit soort boeken gelezen, wie weet als ik een beginneling was dat
ik dan laaiend enthousiast zou zijn.
Dettie
Je maakt het niet echt aantrekkelijk! En ik houd sowieso al niet erg van dit soort boeken.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg! Ik moet bekennen dat dit boek mij ook niet erg trekt.
Lastig. Enerzijds lijkt het me misschien boeiend, maar aan de andere kant vrees ik dat het boodschapperige me tegen gaat staan.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”