Een leuk en informatief boek over misschien wel het belangrijkste orgaan in het menselijk lichaam. Maar...
Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/edda-heinsman
Edda Heinsman - Het Klokhuisboek over hersenen 9+
Re: Edda Heinsman - Het Klokhuisboek over hersenen 9+
Jouw 'maar' slaat op het teveel? Maar misschien is het dan meer een boek voor spreekbeurt en werkstuk? Dan hoef je niet alles in een keer te lezen.
Ja, het "maar" slaat op het teveel. Ik vind de verhouding tussen informatie over de hersenen zelf en informatie over de vele aandoeningen niet mooi in balans.
Dan klopt het dus meer als je het ziet als een naslagwerk? Of dat ook niet?
Een beetje wel. Dit is inderdaad een perfect boek voor spreekbeurten. Het eerste deel is ook leuk om gewoon te lezen.
Lijkt me voor mij als volwassene ook heel interessant trouwens.
Willeke schreef:Lijkt me voor mij als volwassene ook heel interessant trouwens.
Ja, absoluut!
Re: Edda Heinsman - Het Klokhuisboek over hersenen Edda Heinsman - Het Klokhuisboek over hersenen 9+
Nou je recensie is in ieder geval glashelder.
De klokhuisboeken hebben altijd wel heel veel informatie vind ik.
Het zal wel per schrijver verschillen hoe behapbaar die informatie is.
Jij vindt dat er teveel nadruk is gelegd op afwijkingen aan de hersenen Annemarie?
Dettie
De klokhuisboeken hebben altijd wel heel veel informatie vind ik.
Het zal wel per schrijver verschillen hoe behapbaar die informatie is.
Jij vindt dat er teveel nadruk is gelegd op afwijkingen aan de hersenen Annemarie?
Dettie
Het lijkt me wel een interessant boek. Het lijkt me ook geen bezwaar dat er veel nadruk ligt op afwijkingen aan de hersenen. Misschien dat kinderen daardoor wat meer begrip krijgen voor mensen die afwijken.
De informatie in het boek is heel waardevol en interessant. Bijna 2/3 van het boek gaat over afwijkingen en dat vind ik gewoon een beetje veel voor juist dit boek. Ik had meer weetjes en testjes verwacht. Alle informatie is echter heel leuk en duidelijk gebracht. Ik vraag me dus alleen af of kinderen het wel allemaal zullen lezen of dat ze bij de eerste hoofdstukken blijven steken. Ik hoop dat kinderen alles lezen en daardoor meer begrip krijgen voor de diverse aandoeningen.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”