Het gaat niet zozeer om "slecht". Het kan best in zijn soort goed zijn, maar het is gewoon mijn soort niet.
Ik zal een Grisham ook nooit lezen, wat niet wil zeggen dat ik zijn talenten ontken.
Verloting Paranoia - Joseph Finder
bianca schreef:Ik heb het boek uit en ik vond het een erg goed boek. Het is beklemmend spannend. Pas bij de laatste tien bladzijde wordt duidelijk dat het verhaal toch iets anders in elkaar zit dan je aanvankelijk dacht.
Wat vind je van de kritiek van anderen? Zit er storend veel technische details in? Is de hoofdpersoon een platte zak waarmee je als lezer moeillijk kunt identiviceren?
Er zitten wel technische beschrijvingen in Hendrik, maar ik vond ze niet storend. En de beschrijving dat de hoofdpersonage een vervelend figuur is kan ik niet volgen. Ik geef een voorbeeld. Aan het begin van het boek geeft Adam(dat is de hoofdpersoon) een feestje voor iemand die met pensioen gaat, het is iemand die bij hetzelfde bedrijf werkt als hij, dit vond de grote baas niet belangrijk. Toegeven hij doet dit stiekem met het geld van de zaak, dat mag natuurlijk niet. Doordat hij betrapt wordt, wordt hij gedwongen dingen te doen die hij niet wil. Hoe kan je dan een hekel aan hem krijgen?
Ik had vaak medelijden met hem, hij probeert het goed te doen, maar iedere keer gaat het weer mis.
Ik had vaak medelijden met hem, hij probeert het goed te doen, maar iedere keer gaat het weer mis.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”