Michael Mortimer - De Maagdensteen
Michael Mortimer - De Maagdensteen
Michael Mortimer is het pseudoniem van auteurs Daniel Sjölin en Jerker Virdborg. Wat hebben zij succesvol de handen ineen geslagen! Zelden heb ik zo’n meeslepend boek als De Maagdensteen gelezen. Deze thriller is een perfecte mix van geschiedenis, fictie, non-fictie en fantasy.
Lees meer: http://thrillers-leestafel.info/michael-mortimer
Lees meer: http://thrillers-leestafel.info/michael-mortimer
Laatst gewijzigd door Annemarie op 10 Aug 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Michael Mortimer - De Maagdensteen
Ik vind het dan wel weer jammer dat het meteen een serie is, maar verder klinkt het heel goed..
Het is ook echt heel goed Marjo. Van de ene kant is het jammer dat het een serie is omdat je dan niet het hele verhaal achter elkaar kunt lezen maar het is ook wel weer zo dat het verhaal op deze manier het best tot zijn recht komt.
Zo komt het verhaal het best toch z'n recht? Dat begrijp ik niet zo goed Annemarie.
Wat bedoel je daarmee?
Dettie
Wat bedoel je daarmee?
Dettie
Ik bedoel daarmee dat het een enorm uitgebreid en goed uitgekiend verhaal is. Het zou zonde zijn om dat allemaal in één boek te proppen. Dan moet er toch geschrapt worden om het formaat een beetje redelijk te houden (dit eerste deel beslaat al ruim 500 pagina's) en dan gaat er een deel van het mooie verhaal verloren. Het verhaal komt dus naar mijn mening het best tot zijn recht in een reeks.
Het klinkt mij te veel bovennatuurlijk. Een thriller moet wel kunnen gebeuren, maar dat is mijn mening. Als er te veel bovennatuurlijke hocus-pocus bijgehaald wordt, dan hoeft het wat mij betreft niet. Dat mag wel in fantasy, maar daar ben ik niet altijd zo'n liefhebster van, hoewel er uitzonderingen zijn.
Er gebeuren zeker bovennatuurlijke dingen in dit boek. Ik kan dat wel waarderen mits het geloofwaardig gebracht is. Het moet niet al te vergezocht zijn, dan haak ik af. Bij dit boek bleef ik geboeid en zorgde het ongewone juist voor extra spanning.
Een beetje had best geschrapt kunnen worden, een enkele keer gebeurde het dat ik diagonaal ging lezen, dwaalde het verhaal wat af.
Maar dan nog zou het een flink dik boek blijven.
Dan Brown zeg je. Nee, dan is dit beter. Brown babbelt, dat doen deze schrijvers gelukkig niet.
Maar dan nog zou het een flink dik boek blijven.
Dan Brown zeg je. Nee, dan is dit beter. Brown babbelt, dat doen deze schrijvers gelukkig niet.
Ja, ik vind het ook beter dan Dan Brown. Ga je het volgende deel ook lezen?
Als het op mijn pad komt wel.
Het is verhaal is niet af, dus eigenlijk moet je wel.
Het is verhaal is niet af, dus eigenlijk moet je wel.
Ben je niet razend nieuwsgierig naar het volgende deel? "dus eigenlijk moet je wel", klinkt niet dolenthousiast.
Gisteren, toen ik het boek dicht deed, ja, toen wilde ik verder lezen. Dat is al weer gezakt.
Zo gaat dat meestal met serieboeken. Bij jou niet dan?
Zo gaat dat meestal met serieboeken. Bij jou niet dan?
Nee, dat heb ik niet. Als het verhaal goed is dan blijft het hangen en blijf ik nieuwsgierig.
Nieuwsgierig blijf ik ook wel, maar het urgente is er wel af als ik niet meteen verder kan lezen. Dat komt weer terug als ik een deel twee in handen heb.
En ik verheug me ondertussen op deel 3.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”