Dit is mijn eerste ervaring met de boeken van Ruth Rendell. Misschien heb ik het verkeerde boek als eerste gekozen, want ik kan best wat aanmoediging gebruiken om verder te lezen. Ik heb mij ondertussen zo wat honderd pagina's ver gesleept, maar dit kost mij meer en meer moeite. Wat is er in godsnaam zo fantastisch aan deze boeken ? OK, het was een koopje, drie verhalen in een boek tijdens een uitverkoop : De prinses, Obsessie, De Raven.
Alvast bedankt voor eventuele aanmoedigingen. Jullie mogen mij natuurlijk ook gelijk geven in mijn eerste bevindingen.
Ruth Rendell - De prinses
Ruth Rendell - De prinses
Lezer100
Re: Ruth Rendell - De prinses
Hoi lezer100,
Helaas kan ik je niet verder helpen, ik heb nog nooit een Ruth Rendell boek gelezen, maar Marjo en Annemarie wel.
Zij kunnen je vast vertellen waarom je wel door moet lezen.
Dettie
Helaas kan ik je niet verder helpen, ik heb nog nooit een Ruth Rendell boek gelezen, maar Marjo en Annemarie wel.
Zij kunnen je vast vertellen waarom je wel door moet lezen.
Dettie
Ze schrijft heel divers, en deze boeken die je noemt ken ik niet.
Haar psychologische thrillers vind ik wel goed. Niet denderend, maar wel goed.
Maar: zoek je een actief verhaal, en houd je niet van beschouwingen dan is Rendell niks voor jou. Al weet ik dus niet of het voor deze boeken ook geldt.
Haar psychologische thrillers vind ik wel goed. Niet denderend, maar wel goed.
Maar: zoek je een actief verhaal, en houd je niet van beschouwingen dan is Rendell niks voor jou. Al weet ik dus niet of het voor deze boeken ook geldt.
Misschien heb je hier iets aan:
De biblion-recensies noemen Obsessie "niet helemaal geslaagd, niet een van haar beste", De raven "iets te traag", maar zijn wel lovend over De prinses.
Ik weet niet in welke je begonnen bent. Ik heb nooit iets van haar gelezen.
De biblion-recensies noemen Obsessie "niet helemaal geslaagd, niet een van haar beste", De raven "iets te traag", maar zijn wel lovend over De prinses.
Ik weet niet in welke je begonnen bent. Ik heb nooit iets van haar gelezen.
Wat "De prinses" betreft, lovend kan ik niet zijn. Er gebeurt eigenlijk niet echt iets. Er is zelfs nog niet eens een misdaad gebeurd, behalve een oude, blijkbaar niet opgeloste ontvoeringszaak. Ik krijg er alvast niet veel kop aan. De andere boeken ben ik nog niet begonnen. Voor een spannend verhaal moet je volgens mij inderdaad niet bij Rendell zijn.
Deze boeken zijn al vrij oud, want mijn vertaling dateert van het begin van de negentiger jaren van voorbije eeuw.
Deze boeken zijn al vrij oud, want mijn vertaling dateert van het begin van de negentiger jaren van voorbije eeuw.
Lezer100
'Er is zelfs nog niet eens een misdaad gebeurd, behalve een oude, blijkbaar niet opgeloste ontvoeringszaak. '
Ja juist. Dit is Rendell ten voeten uit.
Ja juist. Dit is Rendell ten voeten uit.