Momenteel lees ik.....
Re: Momenteel lees ik.....
Precies, als je iets leuk vindt, dan duik je er in, en dan zijn zelfs jampotdekseltjes nog interessant..
Tja, ik heb zelf ook postzegels verzameld, maar zie er toch niet echt het nut, of de lot van in. Ik verzamel pinguïns (daar kan ik nog naar kijken en ze fleuren m'n huis op) en CD's, daar kan ik in ieder geval naar luisteren.
Maar eerlijk gezegd vind ik Wolfskwint een te goed boek om me af te laten leiden door een discussie over postzegels verzamelen.
Maar eerlijk gezegd vind ik Wolfskwint een te goed boek om me af te laten leiden door een discussie over postzegels verzamelen.
Inmiddels heb ik Wolfskwint uit en ik vond het een zeer indrukwekkend boek. Een ontroerend verhaal over hoe er met psychiatrisch patiënten werd omgegaan. De vader speelt in het hele verhaal niet zo'n prettige rol en wordt naar het einde toe steeds onsympathieker. Ergens heeft hij sadistische trekjes, als je leest hoe hij met z'n hond omging. Het dier wordt misschien niet mishandeld en misschien houdt de vader wel van het beest, gezien het feit dat hij in tranen is als de hond overlijdt, maar je krijgt de indruk dat het meer rouw is om het missen van een soort slaafje.
Ik lees nu "Oceans of time" van Merete Morken Andersen. Het boek is ook in het Nederlands vertaald, maar dit boek heb ik vorig jaar gratis uit de grabbelbak van Uitgeverij De Geus meegenomen. Het is goed te doen in het Engels. Het gaat over rouwverwerking. Een gescheiden echtpaar reflecteert op de dood van hun dochter, ieder voor zich en op geheel eigen wijze.
Na een emotieloos boek, nu een boek dat zwaar van emoties is, maar heel indringend en invoelbaar beschreven.
Na een emotieloos boek, nu een boek dat zwaar van emoties is, maar heel indringend en invoelbaar beschreven.
Ik ben nog altijd bezig in De kant van Guermantes van Proust.
Ik heb de huisvriend gelezen en beloof heel binnenkort te reageren maar het zijn hier een paar superhectische weken geweest (collega op vakantie, lange werkdagen, een aantal uitstappen en tot slot een deadline te halen want op 18/06 moet het boek van Proust weer in de bib zijn en ik moet nog een 150 blz lezen)
Ik heb dus nog een paar dagen nodig maar dan ben ik er weer helemaal.
Ik heb de huisvriend gelezen en beloof heel binnenkort te reageren maar het zijn hier een paar superhectische weken geweest (collega op vakantie, lange werkdagen, een aantal uitstappen en tot slot een deadline te halen want op 18/06 moet het boek van Proust weer in de bib zijn en ik moet nog een 150 blz lezen)
Inge schreef:Ik ben nog altijd bezig in De kant van Guermantes van Proust.
Vier dagen is wel weinig voor 150 blzn. Proust. Ik zou het boek verlengen, of een boete riskeren.
Lezer100
Het boek kan niet meer verlengd worden, is geleend via de bib in een andere bib en ik heb het al 1 keer verlengd. En de boete loopt te hoog op. We mogen 4 weken lenen, kunnen 1 keer verlengen en vanaf dan bedraagt de boete 0.50cent per dag als ik het goed voor heb (heb het nog nooit voor gehad).
Deze week heb ik een aantal dagen 50 blz op een avond gelezen. Is heel vermoeiend maar dat is misschien de reden dat ik goed slaap
Morgen heb ik zowat de hele dag dus ik kom er wel. Normaal doe ik 6-7 weken over een boek (van Proust dan) maar zoals gezegd... een paar weken maar heel weinig gelezen door hectische dagen.
Deze week heb ik een aantal dagen 50 blz op een avond gelezen. Is heel vermoeiend maar dat is misschien de reden dat ik goed slaap

Morgen heb ik zowat de hele dag dus ik kom er wel. Normaal doe ik 6-7 weken over een boek (van Proust dan) maar zoals gezegd... een paar weken maar heel weinig gelezen door hectische dagen.
Nou ik vind het knap van je. Ik vind Proust erg moeilijk om te lezen, in die zin dat je erg je aandacht erbij moet houden.
Het zijn geen boeken die je even aan het strand leest.
Dettie
Het zijn geen boeken die je even aan het strand leest.
Dettie
Juist Dettie
Het zijn boeken waarbij je inderdaad heel geconcentreerd moet lezen want je bent nogal vlug de draad kwijt. Heel veel leestekens die je echt moet "meelezen" wil je de zin snappen. Maar het verhaal op zich is toch best "eigentijds" (ik weet even niet hoe ik het anders kan zeggen). Op een andere manier geschreven zou het best een roman van deze tijd kunnen zijn.

Dan is het echte literatuur, dat is ook de kracht van literatuur, er worden dingen verteld die altijd gelden, vroeger en nu.
Om dat te kunnen verwoorden is knap, dan ben je een groot schrijver.
Dettie
Om dat te kunnen verwoorden is knap, dan ben je een groot schrijver.
Dettie
Momenteel lees ik de 50/50 moorden van Steve Mosby
Ha, dat is andere koek Inge.
Dettie
Dettie
jawel, heb ik wel even nodig na Proust. 'k heb er hier 3 zo op stapel liggen. Maar die lezen zo vlot dat ik er soms versteld van sta hoe vlug ze uit zijn 
Ligt te wachten "Ik ben Pelgrim", schijnt meer als de moeite waard te zijn als ik mijn collega van Kortrijk mag geloven. En Stoner... een ander genre maar ook goed leesbaar naar het schijnt en daarna dan weer Proust

Ligt te wachten "Ik ben Pelgrim", schijnt meer als de moeite waard te zijn als ik mijn collega van Kortrijk mag geloven. En Stoner... een ander genre maar ook goed leesbaar naar het schijnt en daarna dan weer Proust
Ligt te wachten "Ik ben Pelgrim",
haha verwacht ik een verhaal over iemand die een pelgrimsroute loopt, en omdat me dat wel interesseert heb ik het boek even opgezocht, misschien kan ik het meelezen dacht ik. Maar het is héél wat anders.
Het is een onvervalste dikke thriller!
Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat.
De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdween, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek.
Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkt jonge vrouw is gevonden.
Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen.
704 pagina's A.W. Bruna Uitgevers
Dettie
Ik lees "De lessen van Mevrouw Lohmark" van Judith Schalansky. Hoewel humoristisch, toch soms wat lastig lezen, omdat ze nogal uitweidt over allerlei biologie-onderwerpen. Wel heel mooi vormgegeven, met tekeningen van de schrijfster zelf.
Ik ben ooit begonnen in die lessen maar ik vond het een enorm somber, naargeestig boek.
Zo'n zwarte kijk op alles.
Die tekeningen erbij vond ik ook erg leuk.
Dettie
die momenteel een fantasyboek leest, jawel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Het heet Tephran - De ster van Shakur geschreven door Paula King.
Dettie
Zo'n zwarte kijk op alles.
Die tekeningen erbij vond ik ook erg leuk.
Dettie
die momenteel een fantasyboek leest, jawel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Het heet Tephran - De ster van Shakur geschreven door Paula King.
Dettie
Nou, ben benieuwd wat je er van vindt! Straks ben je verslingerd aan de fantasy, haha!
Ja, die mevrouw Lohmark heeft zo haar rechtlijnige ideeën en die zijn behoorlijk zwart-wit, maar daar schijnt iemand straks iets aan te gaan veranderen. Het is niet zo dik, met een royale bladspiegel, goed geschreven ook, dus ik lees het wel uit.
Ja, die mevrouw Lohmark heeft zo haar rechtlijnige ideeën en die zijn behoorlijk zwart-wit, maar daar schijnt iemand straks iets aan te gaan veranderen. Het is niet zo dik, met een royale bladspiegel, goed geschreven ook, dus ik lees het wel uit.
Ha, jij schrijft er éérst over, Dettie? Ik ben nog benieuwder dan Berdine!
Ja ik schrijf er eerst over Marjo, ik kan wel 'mopperen' op fantasy maar dan moet ik wel weten waar ik het over heb
natuurlijk. Dus... Binnenkort, in dit theater.... alvast tromgeroffel...
Dettie
natuurlijk. Dus... Binnenkort, in dit theater.... alvast tromgeroffel...
Dettie
Dettie schreef:
Ligt te wachten "Ik ben Pelgrim",
haha verwacht ik een verhaal over iemand die een pelgrimsroute loopt, en omdat me dat wel interesseert heb ik het boek even opgezocht, misschien kan ik het meelezen dacht ik. Maar het is héél wat anders.
Het is een onvervalste dikke thriller!
Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat.
De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdween, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek.
Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkt jonge vrouw is gevonden.
Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen.
704 pagina's A.W. Bruna Uitgevers
Dettie
Ha, ja ik wist dat het een thriller was

De 50/50 moorden is een boek dat ze mij geleend heeft en is ook een onvervalste thriller.
Hij verschuilt zich in je huis. Volgt je wekenlang. Weet alles van jou en je partner. En dan slaat hij toe… Wat zou jij doen wanneer de 50/50-moordenaar jou en je geliefde uitkiest om zijn duivelse spel te spelen?
Een psychopaat met een duivelsmasker ontvoert stelletjes en dwingt hen te kiezen wie van hen tot zonsopgang blijft leven en wie niet. De jonge profiler Mark Nelson wordt op zijn eerste werkdag in het team van de succesvolle rechercheur John Mercer meteen in de zaak van de 50/50-moordenaar betrokken. Op de plaats delict ligt het lijk van een verbrande man in bad en vinden ze een verontrustende tekening op de muur van een soort spinnenweb met symbolen. Als een volgend slachtoffer ontsnapt en zich verward en verminkt op het politiebureau meldt, wordt de zoektocht naar diens vriendin een race tegen de klok. Zij moet vóór de ochtend aanbreekt gevonden worden…
Kijk Inge, een interview met de schrijver van Ik ben Pelgrim
http://www.awbruna.nl/web/A.W.-Bruna/Ni ... -Hayes.htm
Dettie
Dettie
Na een lekker detective-tussendoortje van Willy Corsari, ben ik nu net begonnen in "Het boek van de kinderen" van A.S. Byatt. Ben ik nog wel even zoet mee....
Ja dat is een dikke pil zag ik berdine
Ik ben bezig in een debuutroman Het IQ van Victoria van Jeroen Bertrams
Dettie
Ik ben bezig in een debuutroman Het IQ van Victoria van Jeroen Bertrams
Dettie
Dettie schreef:Kijk Inge, een interview met de schrijver van Ik ben Pelgrim
Dettie
Hm weer een trilogie... en het eerste deel is al zo dik...
Nu ja ik ben al beginnen lezen in "de Pelgrim" en heb net deel 1 verlaten. Momenteel heb ik iets van "veel informatie op een korte tijd" We zien wel hoe het vordert.
Hoera, ik ben weer binnen.
Ik heb net 2 Duitse boeken uit, namelijk:
Lars Lindigkeit - Der Glücksdiabetiker
Grappig verhaal over jonge man die ruzie heeft gehad met z'n vriendin en een zeer boze brief heeft gestuurd, waar hij later vreselijk veel spijt van heeft. Hij probeert uit alle macht de brief nog te onderscheppen, maar dat lukt niet. Uiteindelijk besluit hij een lied voor haar te schrijven, dat hij samen met een drummende vriend uitvoert op een talentenjacht, die ze winnen. Vervolgens ontfermt een producent zich over de twee en het lied en hij maakt er iets van, waar de heren nauwelijks nog iets van hun song kunnen herkennen, maar dat wel een enorm succes wordt. Het verhaal is erg over de top en valt misschien een beetje in de 'lach of ik schiet' categorie.
Helga Beyersdörfer - Moornächte
Een thriller, die me wel wat beter beviel dan het vorige boek. Geen bloederige lijken en depressieve inspecteurs, maar een spannend boek, dat zich afspeelt in het plaatsje Worpsweede, een Duits kunstenaarsdorpje in de omgeving van Bremen. Een man treft op het graf van een oude vriend rozen aan, terwijl die vriend zeer allergisch was voor deze bloemen. Daarnaast vind hij een foto en een brief. Wat volgt is een verhaal over wraak voor de dood van een vrouw die zich zeer identificeerde met de kunstenares Paula Modersohn-Becker. Natuurlijk maakte dit verhaal me ook nieuwsgierig naar deze kunstenares, die op 20 november 1907 op 31-jarige leeftijd overleed, een aantal dagen na een zware bevalling van haar dochter Mathilde. Haar laatste woorden waren: "wat jammer".
Ik heb net 2 Duitse boeken uit, namelijk:
Lars Lindigkeit - Der Glücksdiabetiker
Grappig verhaal over jonge man die ruzie heeft gehad met z'n vriendin en een zeer boze brief heeft gestuurd, waar hij later vreselijk veel spijt van heeft. Hij probeert uit alle macht de brief nog te onderscheppen, maar dat lukt niet. Uiteindelijk besluit hij een lied voor haar te schrijven, dat hij samen met een drummende vriend uitvoert op een talentenjacht, die ze winnen. Vervolgens ontfermt een producent zich over de twee en het lied en hij maakt er iets van, waar de heren nauwelijks nog iets van hun song kunnen herkennen, maar dat wel een enorm succes wordt. Het verhaal is erg over de top en valt misschien een beetje in de 'lach of ik schiet' categorie.
Helga Beyersdörfer - Moornächte
Een thriller, die me wel wat beter beviel dan het vorige boek. Geen bloederige lijken en depressieve inspecteurs, maar een spannend boek, dat zich afspeelt in het plaatsje Worpsweede, een Duits kunstenaarsdorpje in de omgeving van Bremen. Een man treft op het graf van een oude vriend rozen aan, terwijl die vriend zeer allergisch was voor deze bloemen. Daarnaast vind hij een foto en een brief. Wat volgt is een verhaal over wraak voor de dood van een vrouw die zich zeer identificeerde met de kunstenares Paula Modersohn-Becker. Natuurlijk maakte dit verhaal me ook nieuwsgierig naar deze kunstenares, die op 20 november 1907 op 31-jarige leeftijd overleed, een aantal dagen na een zware bevalling van haar dochter Mathilde. Haar laatste woorden waren: "wat jammer".