Herinneringen aan een verblijf in de bijzondere Parijse boekwinkel Shakespeare and Company
Lees verder http://www.leestafel.info/jeremy-mercer
Dettie
Jeremy Mercer - Een bed tussen de boeken
Re: Jeremy Mercer - Een bed tussen de boeken
Wat een verhaal zeg!
ik viel al voor de titel, maar ik kreeg ook meteen romantische ideeen bij het wonen tussen de boeken.
Al is de werkelijkheid inderdaad altijd minder idylisch.
Klinkt als een erg boeiend boek.
ik viel al voor de titel, maar ik kreeg ook meteen romantische ideeen bij het wonen tussen de boeken.
Al is de werkelijkheid inderdaad altijd minder idylisch.
Klinkt als een erg boeiend boek.
ja het is een heerlijk boek, je duikt helemaal onder in die winkel.
Dettie
Dettie
Ik ben daar denk ik zelfs drie keer geweest in verschillende jaren en heb er nooit bedden gezien.. Wanneer speelt dit?
De schrijver vierde daar het milleniumfeest dus 2000 maar die bedden staan er al een eeuwigheid.
Volgens het boek hebben er in totaal zo'n 40.000 mensen geslapen.
George Whitman opende zijn winkel in 1951 en hij is overleden in 2011, al die tijd konden mensen er slapen en nu nog...
Dettie
Volgens het boek hebben er in totaal zo'n 40.000 mensen geslapen.
George Whitman opende zijn winkel in 1951 en hij is overleden in 2011, al die tijd konden mensen er slapen en nu nog...
Dettie
Wat grappig Marjo, je bent daar gewoon geweest?
Het is een bezienswaardigheid die winkel, de deur staat open, en je kan er heerlijk snuffelen tussen de boeken. Misschien heb ik dan niet opgelet, maar ik herinner me echt geen bedden..

Voila een van de vele bedden.

Kijk Willeke, een waar paradijsje daar, en dat is nog maar een klein gedeelte van de winkel.
Ik vind die kroonluchter ook zo leuk, niets tl buizen of ledlampen, lekker een kroonluchter.

En hier zaten de schrijvers die er logeerden te typen
Dettie
Het is me echt niet opgevallen, er lagen dan vast boeken op..
Wat een bijzonder verhaal. Het is dat je die foto's hebt geplaatst, anders is het bijna niet te geloven!
Wat een heerlijk boek is dit. Ik wilde meteen in de trein stappen om ook een poosje in de boekhandel te gaan slapen.
Al is het niet alleen rozengeur en maneschijn.
Dat vond ik ook leuk aan dit boek, dat het niet geromantiseerd wordt. Ook Geroge niet, zijn mooie gastvrije kanten komen aan bod, maar ook zijn nukken.
Ik heb echt genoten van dit boek. Jammer dat het uit is.
Al is het niet alleen rozengeur en maneschijn.
Dat vond ik ook leuk aan dit boek, dat het niet geromantiseerd wordt. Ook Geroge niet, zijn mooie gastvrije kanten komen aan bod, maar ook zijn nukken.
Ik heb echt genoten van dit boek. Jammer dat het uit is.
ja heerlijk boek is het hè, ik heb er ook zo van genoten, je krijgt inderdaad de kriebel om daar gelijk een tijdje in te trekken.
Je hebt natuurlijk geen enkele privacy en het verloop van de logees is groot maar het idee is natuurlijk fantastisch, dat het zomaar mag.
Dettie
Je hebt natuurlijk geen enkele privacy en het verloop van de logees is groot maar het idee is natuurlijk fantastisch, dat het zomaar mag.
Dettie