Ik vroeg het me af, dus ik googlede op Sprogo en daar kwam ik het een en ander tegen over het eiland. Dat deel van het verhaal is dus wel op ware feiten gebaseerd.
Inmiddels nog een paar boeken van Sjöwall en Wahlöö gelezen. Ontdekt dat Gunvald Larson eerst 1,88 m op kousenvoeten is en in het volgende boek is hij ineens 1,92 m. Een late groeispurt dus. Ook uitgelezen: Niccolo Ammaniti - Jij en ik Ik las de bespreking van de film en wilde het boek wel eens lezen. Vond het niet onaardig. Momenteel lees ik: Camilla Läckberg - Engeleneiland Er lopen weer veel verhalen door elkaar in dit boek, dus ik moet maar zien hoe het allemaal in elkaar zit. Eigenlijk zou je alle boeken van deze schrijfster achter elkaar moeten lezen, omdat er ook nog wel eens gerefereerd wordt aan dingen die in andere boeken hebben plaatsgevonden. Die dingen hebben overigens niets met het plot te maken, dus in dat opzicht kunnen de boeken afzonderlijk gelezen worden.
De eerste 8 hoofdstukken van mijn eigen boek: 42 jaar achter een hek.. Heb nu toestemming van securety manager van Urenco en van Nucleaire zaken EZ, en als het boek klaar is, moet het eerst gecreend worden door deze afdelingen en de AIVD.. Dus afwachten maar...
Leuk idee. Ik heb ook heel de serie in huis. Afgelopen jaren al mijn Maigretboeken (voor de derde keer!) herlezen. Ga ik nu eens met Sjöwall en Wahlöö doen. Na ruim 2000 bladzijden Thomas Mann (De toverberg, de Buddenbrooks en De dood in Venetië) ben ik wel aan iets ontspannends toe
groetjes, irene, die vanaf nu weer meer tijd heeft om op het forum te verschijnen!
Ik ga nu beginnen aan het tweede boek van mijn Uitdaging: Redemption Falls. Ben benieuwd. Ik heb jullie ervaringen met dit boek gelezen en ben dus voorbereid op een taai begin......
Leuk idee. Ik heb ook heel de serie in huis. Afgelopen jaren al mijn Maigretboeken (voor de derde keer!) herlezen. Ga ik nu eens met Sjöwall en Wahlöö doen. Na ruim 2000 bladzijden Thomas Mann (De toverberg, de Buddenbrooks en De dood in Venetië) ben ik wel aan iets ontspannends toe
groetjes, irene, die vanaf nu weer meer tijd heeft om op het forum te verschijnen!
Ik heb de boeken van Sjöwall en Wahlöö thuis en m'n vader ook, dus als ik bij hem ben, lees ik in zijn exemplaren en thuis in die van mezelf. Momenteel ben ik ook begonnen in een boek dat ik uit de bibliotheek heb gehaald. Joop Bouma - Het rookgordijn - De macht van de Nederlandse tabaksindustrie Gezien de grote hoeveelheid voetnoten is het geen boek om in bed te lezen.
berdine schreef:Ik ga nu beginnen aan het tweede boek van mijn Uitdaging: Redemption Falls. Ben benieuwd. Ik heb jullie ervaringen met dit boek gelezen en ben dus voorbereid op een taai begin......
Heel veel leesplezier; ik heb van dit boek genoten!
In bed lees ik momenteel: Daniel Clay - Gebroken Vorige week las ik de bespreking van de film die naar dit boek is gemaakt en ik besloot de naam van de auteur te noteren, om te zien of ik het boek in de bibliotheek kon vinden. Over het algemeen lees ik liever het boek, dan dat ik naar de film ga. Lezen is bovendien voordeliger. Ik ben net in het boek begonnen en kan er dus nog niet veel over zeggen.
Op de een of andere manier is de afgelopen maand de periode van de Nederlandstalige boeken voor mij. Achter elkaar gelezen: * De expat - Patricia Snel (komt zeer binnenkort recensie van voor Leestafel) * Intuïtie - Isabel Bodar (komt zeer binnenkort recensie van voor Leestafel) * Deadline - Koen Vermeiren (recensie staat op crimezone.nl)
en nu lees ik Jeugdzonde van Almar Otten (voor een leesclub van Crimzeone) en heb ik net binnengekregen Sprakeloos van Anne Nicolai (via de uitgever). Ik moet zeggen dat het niveau behoorlijk goed is - ik lees dus met veel plezier verder .
Dettie schreef:Nou Lezer100 toch! Hoe is het boek? Ik kan me er niets bij voorstellen en de beschrijving spreekt me ook niet aan.
Dettie
Ik ben nog maar twee hoofdstukken ver, Dettie, maar uit wat ik van mijn vrouw gehoord is, is dit boek fel overroepen, en is er niet veel te lezen dat tot de verbeelding zou kunnen spreken. Zij is nu in het tweede deel bezig. Ik laat je nog wel iets weten wanneer ik het einde van dit eerste deel nader.