Arne & Carlos breien op hun paasbest

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2012, 11:56

Misschien verging het je wel net zoals ik: je kocht (of kreeg) het kerstballenboek van Arne & Carlos omdat het er zo écht winters kerstgezellig uitzag en vervolgens produceerde je de ene kerstbal na de andere. Een verslavend grapje. Spelenderwijs kreeg ik het ‘inbreien’ of Noors breien in de vingers. Reuze jammer dat met het nieuwe jaar kerstballen breien niet meer zo’n optie was. Lente moest het worden.

En kijk! Ook dat verlangen is nu werkelijkheid met het nieuwe boek Arne en Carlos breien op hun paasbest. Op hun paasbest staan ze op de cover, in lenteblauwe varianten van de A&C truien. Naast paasballen (why not?) zijn er nu paaseieren en Fabergé eieren. De motieven zijn lentebloemen en kuikentjes, en er valt een paashaas en paaskip te breien. Bovendien: schattige eiertruitjes als eierwarmers. De kleuren zijn licht en lente en alles ademt die Scandinavische Arne & Carlos sfeer. Het is onverminderd leuk. Rijp voor een nieuwe hype.

Veel huiselijke en paasbeste foto’s. Mijn absolute favoriet is de haas op de ski’s. De teksten zijn soms sfeer makend, soms grappig en in de meeste gevallen vanzelfsprekend instructief. De beschrijvingen hebben dezelfde eenvoudige helderheid als het kerstballenboek. Alle lof naar de vertaalster en de uitgeverij: er zit maar een gekkigheidje in. Jammer is wel dat het boek geen harde kaft heeft, want dat legt prettiger neer op tafel tijdens het breien. Nu moet je het ‘openbreken’. Jammer is ook dat het boek veel dunner is dan het kerstballenboek. Maar: dat zorgt er wel voor dat het betaalbaar is gebleven.

Paaseieren breien, dacht ik eerst, wie doet dat nu? Ik blijkbaar, want ik heb al weer een ei klaar en de tweede op de pennen. Een lekker klein werkje en als het klaar is wordt iedereen er vrolijk van.
Aanschaffen dus, dat boek! Als je eindelijk wilt leren rondbreien, kleur breien of iets af wilt krijgen.
Arne & Carlos. Ook voor het betere paaslentegevoel.

ISBN 978 90 4391 503 8 Paperback Uitgeverij Tirion Creatief, 21 februari 2012
Oorspronkelijke titel Påske, hele året Vertaling: Lucy Pijttersen
Foto: Yvonne Philippa

© Yvonne Philippa, 8 maart 2012

Lezer100

Re: Arne & Carlos breien op hun paasbest

Berichtdoor Lezer100 » 08 Mar 2012, 12:39

Gekocht. Wachten nu op de volgende, maar die is nog niet uit het Noors vertaald.
Lezer100

Marjo

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2012, 20:03

Als we nou die kerstballen een beetje indeuken en omvormen???

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 08 Mar 2012, 22:52

Wat leuk! Ik ga nu overal waar ik kom speuren naar gebreide paaseieren. O, kon ik zelf ook maar breien.

Wat is het volgende boek dan Lezer100?

Lezer100

Berichtdoor Lezer100 » 09 Mar 2012, 08:47

Annemarie schreef:Wat leuk! Ik ga nu overal waar ik kom speuren naar gebreide paaseieren. O, kon ik zelf ook maar breien.

Wat is het volgende boek dan Lezer100?

Je vindt het hier Annemarie :

http://buecher.topp-kreativ.de/Handarbeiten/Stricken/Strikkedukker-Gestrickte-Puppen.html
Lezer100

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 09 Mar 2012, 09:49

Dank je wel voor de link Lezer100. Dat boek lijkt me misschien nog wel de leukste. Echt enig die poppen.

Terug naar “Non-fictie”