Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2013, 12:59

Sprookjes uit de vier windstreken is speciaal samengesteld voor het jubileumjaar van uitgeverij De Vier Windstreken. In 2008 bestond deze uitgeverij namelijk 25 jaar. Het boek is opgedragen aan alle illustratoren en schrijvers van prentenboeken, van noord naar zuid en van oost naar west die de prachtige prentenboeken voor de uitgeverij gemaakt hebben. Ieder sprookje komt uit een andere hoek en is door een andere illustrator uitgewerkt, te beginnen met het rijk van koning Isekalt in koude noorden.

lees verder http://www.leestafel.info/maria-v-donkelaar

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2013, 13:03

Je moet natuurlijk een keuze maken, maar er zijn in ieder geval westelijker mooiere sprookjes te vinden. Of moest het in Europa blijven?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2013, 13:07

Geen idee of het in Europa moest blijven. Ik vind het wel leuke verhalen, echt sprookjes.
Het verhaal over Paddy is ook leuk maar ik wilde natuurlijk niet alles verklappen.
Welke sprookjes vind jij dan mooier?
Vertel, vertel...

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2013, 13:30

Nou schud ik er niet zo maar een uit mijn mouw, maar de Japanners hebben hele mooie verhalen.
Maar ach, ieder land heeft die wel denk ik. Je moet een keuze maen.

Ik heb er wel eentje gevonden.

http://www.beleven.org/verhaal/momotaro ... een_perzik

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2013, 14:10

Ja jouw sprookje is ook leuk! De sprookjes in dit boek lijken er wel op.
Ook dat ze weggaan om iets te doen of op te lossen en uiteindelijk komt het toch allemaal weer goed.
Gelukkig maar! :D

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen - Sprookjes uit de vier windstreken 4+

Berichtdoor Annemarie » 16 Aug 2013, 14:40

Lijkt me mooi. Ik ga de titel onthouden want wie weet kan ik dit eens cadeau doen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten