Bianca Mastenbroek - Robin is anders 8+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44073
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Bianca Mastenbroek - Robin is anders 8+

Berichtdoor Dettie » 04 Dec 2012, 13:25

Dit verhaal gaat over Robin. Of eigenlijk gaat het over Mike, zijn broer, en de verteller van dit verhaal. We ontmoeten Mike op het schoolplein, waar hij probeert vrienden te worden met een nieuwe jongen. Maar die nieuwe jongen heeft het slechte nieuws al gehoord., en wil niets van Mike weten. Robin, de broer van Mike, is namelijk anders.

Lees verder http://www.leestafel.info/non-fictie-jeugd

Willeke

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Bianca Mastenbroek - Robin is anders 8+

Berichtdoor Marjo » 04 Dec 2012, 14:03

Ik heb altijd twijfels gehad over die dolfijntherapie, maar het werkt dus (?) echt?

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Bianca Mastenbroek - Robin is anders 8+

Berichtdoor WilV » 04 Dec 2012, 14:51

Bij deze jongen werden de dolfijnen specifiek ingezet om hem keuzes te laten maken en aan te geven wat hij wilde.
Voor mij was het nieuw dat het ook op die manier gebruikt werd. Ik dacht altijd meer dat het een "ervaring" was, maar het is dus gerichte therapie. Al zal dat vast bij iedereen op aangepaste wijze aangeboden worden. Dit klonk erg "op maat". Vond het wel bijzonder om te lezen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44073
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Bianca Mastenbroek - Robin is anders 8+

Berichtdoor Dettie » 04 Dec 2012, 17:51

Ik heb er wel documentaires over gezien. Toen werkten ze met een autistische jongen die totaal niet te bereiken was. Contact was zo goed als onmogelijk maar dankzij de dolfijntherapie gebeurde er bijna een wonder! Het was wel keihard werken zowel voor de familie als voor het kind maar met ongelofelijk resultaat. De jongen begon te communiceren en daarna ging het heel hard en kregen ze echt contact met het kind. Prachtig om te zien..
Er was ook een vrouw zwanger en die dolfijnen behandelden haar heel zacht en voorzichtig. Het zijn altijd al heel vriendelijke beesten maar je zag echt verschil met hoe ze de zwangere vrouw benaderden. Heel mooi.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Bianca Mastenbroek - Robin is anders 8+

Berichtdoor WilV » 04 Dec 2012, 17:56

Ik wist er eigenlijk heel weinig van, vooral van er over horen, maar dit lijkt wel intressant. Ik ga er eens meer over lezen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten