Anna Woltz: Meisje nummer achttien (10 +)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Anna Woltz: Meisje nummer achttien (10 +)

Berichtdoor Marjo » 19 Jun 2012, 20:25

Laatst heb ik de schrijfster gezien. Ze gaf een lezinkje over dit boek, en vertelde hoe ze onderzoek had gedaan. De foto op de voorkant van het boek is een deel van de foto die op de binnenflappen staat. Die foto is dus echt, maar omdat de meisjes niet lief lachten, wilde de uitgever liever wat anders. Nu is het gezicht van het meisje weggesneden en vervangen door een lief glimlachend meisje.
Laat nu op een dag de dochter van het weggesneden meisje naar de schrijfster toegekomen zijn...

Lees meer: http://www.leestafel.info/anna-woltz

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anna Woltz: Meisje nummer achttien (10 +)

Berichtdoor Annemarie » 20 Jun 2012, 13:21

Lijkt me een mooi boekje en ik kan me voorstellen dat het extra interessant is om te lezen wanneer je de schrijfster hebt gezien.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Anna Woltz: Meisje nummer achttien (10 +)

Berichtdoor Dettie » 22 Jun 2012, 17:42

In welke tijd speelt het zich af Marjo? Lijkt me trouwens een mooi verhaal.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Anna Woltz: Meisje nummer achttien (10 +)

Berichtdoor Marjo » 22 Jun 2012, 19:45

Rond de eeuwwisseling, 1899. Dat moet ik er nog maar even bijzetten dus.
Op zoek naar het precieze jaartal vond ik dit:

Anna Woltz wint de Drentse Kinderjuryprijs 2012

Met het boek Meisje nummer achttien heeft Anna Woltz voor de tweede keer de Drentse Kinderjury gewonnen. De prijs bestaat uit eeuwige roem en een echte Drentse Kei.

Na een stemming onder ruim 2.000 kinderen is aan haar boek de eerste prijs toegekend omdat kinderen het een ontroerend verhaal vinden en ze zich goed in de hoofdpersoon kunnen inleven.

Tot het laatste moment was er een spannende strijd tussen Meisje nummer achttien en Dummie de Mummie en de tombe van Achnetoet van Tosca Menten. Anna Woltz won in 2009 voor de eerste keer de Drentse Kei met haar boek Red mijn hond.

De Drentse Kinderjury is een jaarlijks terugkerende activiteit die Biblionet Drenthe organiseert op scholen en in Drentse bibliotheken.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten