Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2012, 21:04

Tja, mag je van een boek als dit ook verwachten dat het foutloos is? Ik doe dat wel, maar misschien ben ik te streng?

Lees verder: http://www.leestafel.info/emma-van-liempt

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 11 Apr 2012, 19:53

Nu dan op de goede plek mijn commentaar.
Ik krijg het gevoel dat er een geintje wordt uitgehaald door deze uitgever door het als recensieboek aan te bieden. Zowel qua inhoud als qua uitvoering is dit boek ver ver ver beneden de maat; zelfs als je in ogenschouw neemt dat de schrijfster nog maar 14 jaar oud is.

Je bent nog mild in je recensie Marjo! Ik ga proberen om er ook wat van te breien, maar moet eens goed denken hoe ik dat op papier ga zetten ;) .

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Marjo » 11 Apr 2012, 20:11

Heb jij ook de versie die ik gelezen heb, vraag ik me af.
Ik heb de uitgever namelijk het boek teruggestuurd met heel veel verbeteringen. Niet in de stijl, maar wel wat taal- en spelfouten betreft.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 11 Apr 2012, 20:29

Ik denk het wel; ik heb het boek namelijk al een tijdje in huis. En het barst werkelijk van de fouten; zo erg dat ik er na 12 bladzijden bijna de brui aan heb gegeven.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Marjo » 11 Apr 2012, 20:41

Ik heb steeds maar in gedachten gehouden dat ze nog zo jong is. Maar ik vind het heel slecht van de uitgever!
Heb ik hem ook gemeld.

En toen ik een paar weken later een ander boek van een veertienjarige las, was meteen duidelijk dat dit echt niet nodig is: dat boek was in orde!

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 11 Apr 2012, 20:47

Klopt; ik wijt het ook voor het grootste deel aan de uitgever. Die had Emma hiertegen moeten beschermen, vind ik. Ik ben nu bezig met de recensie en daar zet ik dat ook heel duidelijk in ;) .

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 12 Apr 2012, 16:56

En de recensie staat op de site

http://www.leestafel.info/jeugdboeken-13

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 20:13

Toch wel triest dat een uitgever niet beter werkt en oplet en een boek vol taalfouten uitgeeft.
Ik hoop dat Emma van Liempt een echt goede uitgever of anders een goede begeleider vindt die haar wijst op onvolkomenheden en fouten.
Schandalig dat zoiets als dit gebeurt.


Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Marjo » 12 Apr 2012, 20:29

Ik had in mijn verslag ook een foutje staan en werd daar ongenadig op gewezen door de uitgever. Ik ben zo vrij geweest de fouten die er bij jou in stonden (twee) te verbeteren...

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 12 Apr 2012, 21:06

Marjo schreef:Ik had in mijn verslag ook een foutje staan en werd daar ongenadig op gewezen door de uitgever. Ik ben zo vrij geweest de fouten die er bij jou in stonden (twee) te verbeteren...


Gevonden :) . Bedankt. Zo zie je maar weer: het kan de beste overkomen :mrgreen: . Maar ik vind het zeer onfatsoenlijk van de uitgever dat ze jou er op hebben durven wijzen gezien hun eigen gebrek aan redactie!
Was dat de enige reactie die ze hebben gegeven, of is er ook inhoudelijk op jouw bericht gereageerd? Daar ben ik dan wel even benieuwd naar.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Marjo » 12 Apr 2012, 21:18

Lees de berichten hier boven!

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 12 Apr 2012, 22:30

Sorry Marjo; ik snap je even niet? Ik heb gelezen dat de uitgever jou heeft gewezen op een fout in jouw verslag, maar hebben ze verder nog gereageerd of was dat alles? Of kijk ik ergens over heen???

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 22:36

Marjo schreef:Ik heb de uitgever namelijk het boek teruggestuurd met heel veel verbeteringen. Niet in de stijl, maar wel wat taal- en spelfouten betreft


Je bedoelt of de uitgever hier op gereageerd heeft Joanazinha?

Begrijp ik goed uit jullie verslagen dat het boekje zelf ook niet echt geweldig was? Of drong het allemaal niet meer zo goed door dankzij die vele taalfouten ?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Marjo » 13 Apr 2012, 10:36

Uitgebreider dan: Ik heb de uitgever natuurlijk bericht gestuurd dat het verslag op de site stond. Met een opmerking over al die fouten, en dat ik vind dat echt niet door de beugel kan.
Hij vond mij te streng, 'venijnig' zei hij. En wees me op een bepaald boek voor volwassenen dat ook vol fouten staat. (En op die fout van mij in het verslag.)
Waar staan die fouten dan, was de vraag, 'dan verbeter ik ze voor de volgende editie'. Ik heb toen het boekje zelf teruggestuurd, met al mijn verbeteringen. Hij dankte me er voor.
Ik denk nu dat jij ook een exemplaar van die eerste editie hebt gehad. Geen aangepaste.

Het verhaal is wel duidelijk Dettie, voor geoefende lezers zoals Joanzinha en mijzelf . Dat is een simpel, maar toch wel leuk verhaaltje. Het zou alleen veel overtuigender zijn geweest zonder die fouten, en in een betere stijl.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Emma van Liempt: Tussen de regendruppels door (13+)

Berichtdoor Joanazinha » 13 Apr 2012, 11:00

Ah, OK, helder, bedankt!
Als hij het boek wilde aanpassen, mocht hij het wel helemaal herschrijven.......

En ik ben het met Marjo eens dat het verhaal op zich potentie zou hebben gehad wanneer er zorgvuldiger mee omgesprongen was. Daarom wens ik Emma van Liempt ook veel succes met haar tweede boek.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten