Marcus Pfister - Lisa's klaproos 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Marcus Pfister - Lisa's klaproos 4+

Berichtdoor Dettie » 20 Jan 2012, 15:47

Het verhaal gaat over Lisa die op een dag een prachtige klaproos op het grasveld aantreft. Ze vindt de bloem schitterend en vraagt of ze haar vriendinnetje mag zijn.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/marcus-pfister

dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Marcus Pfister - Lisa's klaproos 4+

Berichtdoor WilV » 24 Jan 2012, 12:44

Ach wat een prachtig boekje is dit.
De illustraties zijn prachtig, het verhaal lief,
Niet per definitie een rouwboek, helemaal niet eigenlijk, maar toch, bij de dood van een Opa of Oma met een beetje uitleg erbij wel te te gebruiken..alles gaat voorbij, maar dan komt er ook altijd wel weer wat nieuws.


Groetjes Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marcus Pfister - Lisa's klaproos 4+

Berichtdoor Dettie » 24 Jan 2012, 13:05

Oh ik heb het eigenlijk helemaal niet als een rouwboek opgevat, wel als een boek dat laat zien dat je kunt genieten van 'kleine' dingen.
Ze begraaft inderdaad de bol maar die zit vol zaadjes...

Zit ik verkeerd met mijn recensie vraag ik me nu af... is het toch een rouwboek...


Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Marcus Pfister - Lisa's klaproos 4+

Berichtdoor Marjo » 24 Jan 2012, 13:42

Een rouwboek lijkt me het niet na het lezen van jouw verslag. Meer een 'na regen komt zonneschijn', of zwaarder: bij het leven hoort de dood.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Marcus Pfister - Lisa's klaproos 4+

Berichtdoor WilV » 24 Jan 2012, 14:06

Dettie schreef:
Oh ik heb het eigenlijk helemaal niet als een rouwboek opgevat, wel als een boek dat laat zien dat je kunt genieten van 'kleine' dingen.
Ze begraaft inderdaad de bol maar die zit vol zaadjes...

Zit ik verkeerd met mijn recensie vraag ik me nu af... is het toch een rouwboek...


Dettie


Ik dacht al terwijl ik dit schreef...waarschijnlijk heeft Dettie het heel anders gelezen. En ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt, en dat het niet zo bedoeld is. Ik had alleen toevallig gisteren toen ik dit boek las te maken met een jongetje van vijf die erg verdrietig was omdat hij dit weekend zijn opa verloren had, en ik dacht, wat een mooi troostrijk boek is dit boek dan om te lezen.

Het is dus alleen eventueel ( en dan ook nog naar mijn bescheiden mening, en ook nog met een door gebeurtenissen bepaalde blik) met het verhaal wat je er omheen verteld eventueel misschien als zodanig te gebruiken. Maar je zat zeker niet mis met je recencie hoor.

Het zijn vaak de goede boeken waar je zelf mee interpreteren kunt.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten