Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle - Let it snow 13+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Dettie » 19 Nov 2011, 15:47

Een lekkere weglees 'trilogie' door verschillende schrijvers rond dezelfde personages.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/maureen-johnson

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Annemarie » 19 Nov 2011, 18:44

Klinkt heel leuk. Vooral omdat alle drie de verhalen zich rondom dezelfde personen concentreren.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2011, 00:07

Lijkt wel een sessie zoals je dat op school doet: één gegeven, drie verhalen. Het lijkt alleen meer rond dat wafelhuis te draaien dan rond een persoon?
Twee schrijvers ken ik, de derde niet.. Ik vind John Green erg 'Amerikaans' schrijven, heb jij daar iets van gemerkt in dit boek?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2011, 09:53

De mensen ontmoeten elkaar in het wafelhuis maar de personages zijn natuurlijk het belangrijkste. In het eerste verhaal heb je Jeb die in de trein zit en in gesprek raakt met Jubilee. In het laatste verhaal is zijn 'soort van vriendin' aan het woord en zij vertelt over Jeb.
Ik kende alleen Maureen Johnson en haar vind ik leuk schrijven, ze heeft wel aparte humor.
En ja, sommige dingen zijn erg Amerikaans. Jonge mensen van 16 met een eigen auto, het wafelhuis, de cheerleaders etc. John Green was niet Amerikaanser dan de andere twee vond ik.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2011, 11:06

Toch denk ik dat die Amerikaanse stijl goed aan zal slaan bij jongeren. Alles wat ze op tv zien is immers ook grotendeels Amerikaans. Ik denk dat ze dat juist aanspreekt. Het doet me denken aan die Nederlandse schrijfsters van Tijgerlelie. Die hadden ook echt een Amerikaanse setting gekozen voor hun verhaal in plaats van gewoon een Nederlandse.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2011, 11:11

Ik denk dat je gelijk hebt Annemarie. Een verhaal dat zich afspeelt in een wafelhuis in Gracetown spreekt denkelijk meer aan dan een verhaal in een pannenkoekenhuis in Nederlands dorpje. Maar het ligt natuurlijk aan de schrijver wat die er van bakt (om in de sfeer te blijven haha)

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2011, 11:42

Inderdaad. Ik moet door jouw woordgrapje denken aan de recensie die ik gisteren schreef. Ik wilde schrijven dat de eigenaar van de steenkoolmijn steenrijk was. Dat was natuurlijk wel een grappige woordspeling maar het paste helemaal niet bij de stijl van de recensie.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: M Johnson & J Green & L Myracle - Let it snow 13+

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2011, 12:37

Nou, ik ga meer voor dat pannenkoekenhuis. Maar de jeugd, tja, ik zou willen dat het niet zo was, maar ik ben bang dat het waar is wat jullie zeggen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten