Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Berichtdoor Dettie » 27 Apr 2020, 16:19

'De manier waarop ik schilder is heel gewoon. Wat interessant is, is wat ik laat zien.'

'De titel van een schilderij moet ons niks leren, maar moet ons verrassen en betoveren.i

Lees verder http://www.leestafel.info/non-fictie-jeugd

Dettie
die tot 3 x toe hierover een recensie geschreven heeft, elke keer als ik het wilde opslaan klapte de boek eruit.
balen de 1e recensie was zo goed gelukt en daarna kreeg ik de goede woorden niet meer te pakken.... grrr.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Berichtdoor Marjo » 28 Apr 2020, 07:39

Dat adviseren ze dan ook: steeds tussendoor opslaan. Ik vergeet dat ook. En dan baal je als een stekker.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Berichtdoor Dettie » 28 Apr 2020, 10:34

Ja maar dat lukte dus steeds niet. De eerste keer had ik de hele recensie af, was goed gelukt vond ik zelf en de tweede en derde keer probeerde ik tussendoor op te slaan en hoppa, weg! grrr...

Hopelijk gaat het vandaag beter.

Hoe vind je het boek trouwens? :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Berichtdoor Marjo » 28 Apr 2020, 12:11

Magritte is een van de weinige kunstenaars die ik wel kan waarderen, dus dat zit goed. Ik hoop alleen dat het niet teveel een doe-boek is.
Al is dat voor kinderen wel weer leuk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Berichtdoor Dettie » 28 Apr 2020, 12:15

Juist doordat ze aan de slag gaan met allerlei dingen leren ze het werk van Magritte goed kennen. Ze leren goed te kijken en merken daardoor bijzondere dingen op. Het is een boek voor kinderen en ik vind het echt een vondst om zo de aandacht op het werk van Magritte te vestigen. zo stiekemweg leren ze toch veel ervan.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Liesbeth Elseviers - Een creatieve reis door de wereld van Magritte (non-fictie 8+)

Berichtdoor Marjo » 28 Apr 2020, 12:48

Prima dus. Tenslotte ben ik niet de doelgroep.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten