Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Berichtdoor Marjo » 25 Jan 2017, 20:28

Humoristisch verhaal over drie kinderen, waarbij een moeilijke keuze centraal staat.

Lees meer: http://www.leestafel.info/jeugdboeken-10

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Berichtdoor Annemarie » 26 Jan 2017, 12:37

Een goed gekozen onderwerp. Veel kinderen in groep acht vinden het immers een vreselijk idee van hun vrienden gescheiden te worden als ze naar het voortgezet onderwijs gaan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Berichtdoor Dettie » 26 Jan 2017, 12:48

Zo zie je maar hoe smaken verschillen... Dit boek heb ik in huis en al heel vaak opgepakt (kreeg het pas oktober 2016) maar ik kwam er niet door.
Ik vond het verhaal niet echt leuk, dat is dan nog tot daar aan toe, maar die vreselijke 'handgeschreven' stukjes die nauwelijks te lezen zijn... daardoor haakte ik steeds af. Het kostte me veel te veel energie om dat gelezen te krijgen.
Eigenlijk wel heel vervelend voor de schrijfster, dat die rare priegelige druk gebruikt is. Zij kan daar niets aan doen maar maakt wel dat o.a. ik het verhaal niet uitlees. (en in overleg met de uitgever geen recensie schrijf)

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Berichtdoor Marjo » 26 Jan 2017, 14:14

Wat die stukjes tekst betreft heb je gelijk, ik kon het alleen maar lezen bij heel goed licht. Maar (niet verder vertellen..) dan sla ik dat gewoon over en maak er een opmerking over.

En de rest is gewoon leuk!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Berichtdoor Dettie » 26 Jan 2017, 14:42

Nee, ik vond de rest ook niet echt leuk, anders had ik denkelijk wel verder gelezen, maar zo zonde van die rare letters.
Echt waarom ik het niet leuk vond, kan ik niet eens goed zeggen, beetje van alles wat, die kinderen verzonnen van alles wat die kamer betreft en de stijl, ik vond het ook een vrij rommelig verhaal, enz. enz.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Carolien Hermans- Door, over het lezen van sterren (10+)

Berichtdoor Marjo » 26 Jan 2017, 17:21

Ik heb niets gemerkt van rommeligheid, maar ik weet wel dat die stukjes mij ook irriteerden. Misschien werkte dat bij jou door op de rest. Maar wart overblijft is toch een leuk verhaal over drie kinderen die de boel op stelten zetten in dat bejaardenhuis, geholpen zelfs door opstandige oudjes!
Ach, het staat nu op de site, dat is genoeg.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten