James Patterson - Mijn broer de robot (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

James Patterson - Mijn broer de robot (10+)

Berichtdoor Marjo » 17 Jan 2016, 17:55

Een nieuwe serie helemaal in de stijl van wat de jeugd vandaag de dag wenst (helaas). Striptekeningetjes, in een doldwaas verhaal. Daarom is het eigenlijk prettig dat er meer aan de hand is.

Lees meer: http://www.leestafel.info/j-patterson

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: James Patterson - Mijn broer de robot (10+)

Berichtdoor Annemarie » 18 Jan 2016, 12:23

Een serieus verhaal mag natuurlijk best serieus verteld worden. Moet het altijd verpakt worden in een luchtig verhaal? Dubbel. Toch denk ik dat de jeugd het op deze manier wel sneller leest en dan komt de boodschap hopelijk beter/vaker over.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: James Patterson - Mijn broer de robot (10+)

Berichtdoor Renate » 18 Jan 2016, 12:38

Met een luchtig verhaal bereik je meer lezers. Op zich heb ik daar geen bezwaar tegen.

Irritanter vind ik misschien de trend dat alles luchtig moet worden gemaakt, inclusief nieuws.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: James Patterson - Mijn broer de robot (10+)

Berichtdoor Dettie » 18 Jan 2016, 13:39

Ga je de rest van de serie ook lezen Marjo? Vind je het daar leuk genoeg voor? Of zeg je ik heb het hiermee wel gezien?
Lijkt het op die Loserboeken die ook zo enorm populair zijn?

Heeft dat wat er nog meer aan de hand is wel een functie in het verhaal? (ik las wat het is in een recensie) of vind je dat het beter alleen een gek verhaal over een jongetje met een robot had kunnen zijn?

Ik denk trouwens dat een serieus verhaal in een kinderboek altijd zo moet zijn dat het kind het kan begrijpen, eventueel ook er wat van kan leren, maar er niet nachten wakker van moet liggen. Dus de gulden middenweg zo'n beetje, een goed verhaal met een lach en een traan.

Ze zijn inderdaad wel laagdrempelig, die boeken vol tekeningen, maar of dat een voordeel is? Het is bijna tv kijken in boekvorm :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: James Patterson - Mijn broer de robot (10+)

Berichtdoor Marjo » 18 Jan 2016, 17:11

Je moest eens weten hoe populair die boeken van het leven van een loser zijn! Ze gristen ze uit elkaars handen vanmiddag!
Dus kan ik geen problemen mee hebben als er dan een zware kwestie in verborgen zit. Ik geef toe dat ik tekeningetjes negeer. Ik hoef alleen maar te weten of ze al dan niet iets toevoegen. Voor mij niet, voor kinderen wel. Of ik er meer lees, ach, als deze gezakt is....
We zullen met de tijd mee moeten.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten