Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Dettie » 12 Okt 2015, 15:56

Eef ziet bij het huis van Mies iets raars. Op de grond voor de schuur liggen allemaal roze korrels. Als ze er een wil pakken begint Mies te roepen:
'Nee! Niet doen! Dat is gif!'

lees verder http://www.leestafel.info/tr-riksten-unsworth

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Annemarie » 13 Okt 2015, 09:17

Inderdaad heel knap om je aan al die regels te houden en toch zoiets leuks te schrijven!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Dettie » 13 Okt 2015, 11:11

Ja het is echt een leuk verhaal geworden. Zoals ik al schreef heb ik het geprobeerd, ik had van iemand de voorwaarden gekregen, maar het is echt supermoeilijk. Je moet steeds allerlei alternatieven of synoniemen zien te vinden van woorden die je wil gebruiken maar nog niet mogen.
Erg knap als je dat kunt en dan er ook nog een beetje spannend verhaal van weet te maken.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Annemarie » 13 Okt 2015, 13:04

Het lijkt me echt enorm moeilijk. Ik ben benieuwd hoe lang Trenke Riksten-Unsworth over het schrijven van dit boekje heeft gedaan.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Marjo » 12 Nov 2015, 20:41

Sommige mensen hebben die gave..en ik ben het helemaal met je eens: dit is een reuze leuk verhaal geworden!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Dettie » 13 Nov 2015, 09:53

Ja knap hè.

Dettie

Trenke
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 Nov 2015, 20:19

Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)

Berichtdoor Trenke » 16 Nov 2015, 20:27

Bedankt Dettie en Annemarie. Ik bedacht dat ik de recensie van Dettie nog niet op mijn site had staan, googelde op Leestafel en Bruinoog en zag de vraag van Annemarie staan.

Annemarie schreef:Het lijkt me echt enorm moeilijk. Ik ben benieuwd hoe lang Trenke Riksten-Unsworth over het schrijven van dit boekje heeft gedaan.

Eh, nou eigenlijk niet zo heel lang. Ik schreef het toen ons middelste kind, Elian, zelf op aviniveau E3 kon lezen. Ik vond de boekjes in de bibliotheek soms maar saai en het leek me leuk om samen met hem een verhaaltje te lezen dat ik zelf geschreven had. Een paar jaren later kwam ik het weer tegen en ik dacht: goh, ik had er eigenlijk best een leuk verhaaltje van gemaakt. Ik stuurde het naar uitgeverij Eigenzinnig en die vond het zowaar goed genoeg voor publicatie! Dit is eigenlijk het enige verhaal dat ik heb geschreven waarbij ik niet in gedachten had dat ik ooit wilde dat het een boekje zou worden. Wel erg leuk dat dat gebeurd is. :)


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten