Eef ziet bij het huis van Mies iets raars. Op de grond voor de schuur liggen allemaal roze korrels. Als ze er een wil pakken begint Mies te roepen:
'Nee! Niet doen! Dat is gif!'
lees verder http://www.leestafel.info/tr-riksten-unsworth
Dettie
Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)
Re: Trenke Riksten-Unsworth & Francien van Lang - Bruinoog 6+ (AVI E3)
Inderdaad heel knap om je aan al die regels te houden en toch zoiets leuks te schrijven!
Ja het is echt een leuk verhaal geworden. Zoals ik al schreef heb ik het geprobeerd, ik had van iemand de voorwaarden gekregen, maar het is echt supermoeilijk. Je moet steeds allerlei alternatieven of synoniemen zien te vinden van woorden die je wil gebruiken maar nog niet mogen.
Erg knap als je dat kunt en dan er ook nog een beetje spannend verhaal van weet te maken.
Dettie
Erg knap als je dat kunt en dan er ook nog een beetje spannend verhaal van weet te maken.
Dettie
Het lijkt me echt enorm moeilijk. Ik ben benieuwd hoe lang Trenke Riksten-Unsworth over het schrijven van dit boekje heeft gedaan.
Sommige mensen hebben die gave..en ik ben het helemaal met je eens: dit is een reuze leuk verhaal geworden!
Ja knap hè.
Dettie
Dettie
Bedankt Dettie en Annemarie. Ik bedacht dat ik de recensie van Dettie nog niet op mijn site had staan, googelde op Leestafel en Bruinoog en zag de vraag van Annemarie staan.
Eh, nou eigenlijk niet zo heel lang. Ik schreef het toen ons middelste kind, Elian, zelf op aviniveau E3 kon lezen. Ik vond de boekjes in de bibliotheek soms maar saai en het leek me leuk om samen met hem een verhaaltje te lezen dat ik zelf geschreven had. Een paar jaren later kwam ik het weer tegen en ik dacht: goh, ik had er eigenlijk best een leuk verhaaltje van gemaakt. Ik stuurde het naar uitgeverij Eigenzinnig en die vond het zowaar goed genoeg voor publicatie! Dit is eigenlijk het enige verhaal dat ik heb geschreven waarbij ik niet in gedachten had dat ik ooit wilde dat het een boekje zou worden. Wel erg leuk dat dat gebeurd is.
Annemarie schreef:Het lijkt me echt enorm moeilijk. Ik ben benieuwd hoe lang Trenke Riksten-Unsworth over het schrijven van dit boekje heeft gedaan.
Eh, nou eigenlijk niet zo heel lang. Ik schreef het toen ons middelste kind, Elian, zelf op aviniveau E3 kon lezen. Ik vond de boekjes in de bibliotheek soms maar saai en het leek me leuk om samen met hem een verhaaltje te lezen dat ik zelf geschreven had. Een paar jaren later kwam ik het weer tegen en ik dacht: goh, ik had er eigenlijk best een leuk verhaaltje van gemaakt. Ik stuurde het naar uitgeverij Eigenzinnig en die vond het zowaar goed genoeg voor publicatie! Dit is eigenlijk het enige verhaal dat ik heb geschreven waarbij ik niet in gedachten had dat ik ooit wilde dat het een boekje zou worden. Wel erg leuk dat dat gebeurd is.

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”