Tussen 'kleine vis' en dit boek zit zo'n tien jaar. Of het daar aan ligt weet ik niet, ik vind deze tekeningen mooier. Maar eigenlijk is het niet te vergelijken: het thema is anders en de 'plaats delict' ook.
Het lijkt of deze tekeningen strakker zijn, vaster omlijnd.
Lees meer: http://www.leestafel.info/nieuwste-recensies-tm-5-jr
Sanne te Loo - Gewoon Fien (4+)
Re: Sanne te Loo - Gewoon Fien (4+)
En vind je het verhaal zelf ook minder saai dan het verhaal in "Kleine vis"?
Gewoon Fien is ouder dan Kleine vis. De eerste druk was in 2007.
Het kwam eigenlijk door jouw opmerking dat er tien jaar tussen zit dat ik ging kijken op de site van Sanne te Loo en Gewoon Fien stond eerder vermeld dan Kleine Vis vandaar.
Zelf heb ik De duik (2014) en De schoenen van de zeemeermin (2012) gelezen die ook geïllustreerd zijn door Sanne te Loo. De duik is gebaseerd op een verhaal in Curaçao en die afbeeldingen zijn meer als in Kleine vis. Ik denk dat als de verhalen zich in een bepaald land afspelen dat de afbeeldingen dan realistischer zijn, zodat je ook nog wat meekrijgt van dat land.
In De schoenen van de zeemeermin zijn de afbeeldingen meer als in Gewoon Fien. (hoewel er wel een béétje verschil is maar niet zo groot als bij Kleine Vis)
Dettie
Het kwam eigenlijk door jouw opmerking dat er tien jaar tussen zit dat ik ging kijken op de site van Sanne te Loo en Gewoon Fien stond eerder vermeld dan Kleine Vis vandaar.
Zelf heb ik De duik (2014) en De schoenen van de zeemeermin (2012) gelezen die ook geïllustreerd zijn door Sanne te Loo. De duik is gebaseerd op een verhaal in Curaçao en die afbeeldingen zijn meer als in Kleine vis. Ik denk dat als de verhalen zich in een bepaald land afspelen dat de afbeeldingen dan realistischer zijn, zodat je ook nog wat meekrijgt van dat land.
In De schoenen van de zeemeermin zijn de afbeeldingen meer als in Gewoon Fien. (hoewel er wel een béétje verschil is maar niet zo groot als bij Kleine Vis)
Dettie
Goed van jou, dat had ik gemist! (eerlijk gezegd vind ik haar site erg onoverzichtelijk)
Het verschil zit 'm dus in het thema.
Zij is de illustratrice die over een paar weken naar 'mijn' basisschool komt, dus wie weet kan ik haar dit vragen.
Het verschil zit 'm dus in het thema.
Zij is de illustratrice die over een paar weken naar 'mijn' basisschool komt, dus wie weet kan ik haar dit vragen.
ja dat is best een leuke vraag!
Wie weet wat er uit komt.
Dettie
Wie weet wat er uit komt.
Dettie