Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Marjo » 29 Jul 2015, 13:43

Lekker zwijmelen, denk je, met zo'n titel, en die felroze omslag. Maar gelukkig valt dat wel mee.

Ik ben het niet eens met de leeftijdscategorie, maar laat het hier maar even staan.

Lees meer: http://www.leestafel.info/jeugdboeken-10

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Dettie » 29 Jul 2015, 14:08

Wat maakte dat je het wilde lezen Marjo? Het ziet er inderdaad zo rose en zwijmelig uit. Wat trok jou aan om het toch te lezen?

Het komt op mij over als een 'veel van hetzelfde' boekje met die testjes en jongensgedoe en meisjes die jaloers zijn.
Daar zijn al zoveel boekjes mee volgeschreven. Ik ben ze ondertussen een beetje zat.

Dettie
nieuwsgierig

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Marjo » 29 Jul 2015, 15:36

En toch vind ik er niets mis mee om deze boeken te lezen. Er zijn slechtere. Deze schrijfster is een goede schrijfster, al zou ik ook liever zien dat ze eens wat dieper op haar onderwerpen in gaat.

Ik wil weten wat ik de kinderen meegeef als ze iets komen lenen.

En zat? Nee hoor, ze leiden een uurtje of wat af, even wat anders. Je kan ook niet altijd lekkere zalm eten, klaargemaakt door een goede kok. Soms moet je het doen met iets wat je zelf zonder al te veel succes hebt klaargemaakt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Dettie » 29 Jul 2015, 16:43

Ja dat bedoel ik ook, dat al dit soort boekjes weinig diepgang hebben. Het lijkt zo op elkaar.
Ik word ze op gegeven moment zo zat, weer sms berichtjes, of mailtjes of die leuke jongen en die testjes. Het verhaaltje is ietsje anders maar ze komen allemaal zo op hetzelfde neer. Ze zijn zo weinig origineel en zo nietszeggend vind ik.

Maar ik kan me voorstellen dat het wel prettig is om te weten wat je meegeeft.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Marjo » 29 Jul 2015, 16:48

Ik weet dat je daar iets tegen hebt, veel van hetzelfde. Het is nu eenmaal zo. Lezers willen dat.
En in dit boek zijn het dan testjes, geen mails of andere communicatiedingen.
Toch weer iets anders.

Het valt ook niet mee om origineel uit de hoek te komen!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Dettie » 29 Jul 2015, 17:19

Ja ik vind het altijd zo moeilijk om te begrijpen dat lezers een constante herhaling willen. Dit bedoel ik niet hautain of onvriendelijk maar mensen vatten dat vaak wel als aanmerkingen of neerbuigendheid op en dat is juist het laatste wat ik bedoel.
Origineel zijn is inderdaad niet makkelijk, maar een uitgever kan ook schiften en nee zeggen als weer zo'n boek geschreven is. Die kan ook zeggen verzin eens wat anders en niet de markt overspoelen met steeds dit soort verhalen.
Het verbaast me echt. Ik vind het echt moeilijk te begrijpen. Kan er ook niets aan doen :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Marjo » 29 Jul 2015, 20:16

Een uitgever denkt niet aan literatuur, die denkt aan verkopen...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jette Schröder - Zomerliefde (10+)

Berichtdoor Dettie » 30 Jul 2015, 07:54

Maar niet elke uitgever is zo. De Bezige Bij bijvoorbeeld geeft literatuur uit. Dat weet iedereen en ook Van Oorschot doet dat en zo zijn er meer uitgeverijen te noemen.
Ook bij de kinderboeken heb je betere en slechtere uitgeverijen. De een geeft inhoudelijk betere boeken uit dan de ander. Die betere staan ook vaak voor hun product en dat stralen ze ook uit, de ander is meer gericht op verdienen.
Als ik bij de betere opmerkingen heb, wordt er ook altijd op gereageerd en word je serieus genomen en krijg je soms een mail dat ze er daadwerkelijk wat mee gedaan hebben. Bij de geldgerichte uitgeverijen komt dat niet voor. Ze verdienen toch wel.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten