Benjamin Constable: De drie levens van Tomomi Ishikawa

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Benjamin Constable: De drie levens van Tomomi Ishikawa

Berichtdoor Joanazinha » 20 Jan 2014, 19:05

Ik vond 'De drie levens van Tomomi Ishikawa' een geraffineerd, verfrissend, maar ook verwarrend boek. De prachtige schrijfstijl met korte, heldere zinnen die worden afgewisseld met filosofische beschouwingen, en de fascinerende inhoud laten je niet meer los wanneer je je eenmaal in de avonturen van Ben Constable hebt gestort.

Ik heb dit boek gelezen in het kader van 'Een perfecte dag voor literatuur', een initiatief van Not Just Any Book.

zie http://www.leestafel.info/benjamin-constable

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ben Constable: De drie levens van Tomomi Ishikawa (debuu

Berichtdoor Dettie » 26 Jan 2014, 12:13

Ik vind de kaft zo bijzonder.

Leefde Tomomi Ishikawa in Japan, gezien haar naam, of ook in Parijs?
Is de schrijver ook de hoofdpersoon van het boek? Omdat de hoofdpersoon ook Ben heet.
Van dit boek had ik de covertekst gelezen en ik dacht aanvankelijk dat het een 'spannend boek' was, gezien de speurtocht. Maar als ik jouw recensie lees is het héél wat anders.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Ben Constable: De drie levens van Tomomi Ishikawa (debuu

Berichtdoor Joanazinha » 26 Jan 2014, 22:02

Tomomi Ishikawa is van Japanse afkomst, maar Amerikaanse uit New York en ze woonde, net als de hoofdpersoon, in Parijs. Daar waren ze vrienden - soulmates. Ben Constable is van origine Engelsman en maakt zichzelf tot hoofdpersoon in het verhaal, of toch niet? Hij werpt daar zelf graag een verhullende sluier overheen. Wat is feit, wat is fictie - dat is de vraag zonder antwoord.
Het boek is zeker geen 'spannend' boek maar een mooie roman.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten