Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Marjo » 04 Apr 2013, 20:16

Wat een boek! Dit vertel je niet zomaar na. De achtergrond is misschien redelijk bekend, al zullen er ook feiten zijn die de gemiddelde lezer niet kent.
Bauer heeft geluisterd naar verhalen, en neem ik aan ook de feiten gecheckt. Wat er wel en wat er niet waar is, dat staat evenwel niet in het boek vermeld. Jammer.

Lees meer: http://www.leestafel.info/guus-bauer

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Dettie » 04 Apr 2013, 22:29

Met een aantal anderen weet hij te ontsnappen, naar Engeland, zich nog steeds uitgevend voor een Belgische officier en zo ook te werk gesteld als hij gedropt wordt boven Vlaanderen. Samen met Hans overigens, die hem teruggevonden heeft.
Ook in Engeland - deel drie - wacht hem een cel.


Hij is in Engeland en wordt dan gedropt boven Vlaanderen? en daarna komt hij weer in Engeland terecht?

je weet het weer mooi te vertellen trouwens. Het lijkt bijna een avonturenroman. Een soort Don Quichot! (maar dan anders)

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Marjo » 05 Apr 2013, 09:59

Nou, eigenlijk lijkt het daar wel wat op. Don Quichot ja. Het had de titel kunnen zijn : de ongelooflijke avonturen van Willem Treurwegen.
Het is net of die jongen tegen de tijd in avonturen beleeft. Eigenlijk kan het allermaal niet, maar in die tijd, met een verwarrende oorlog kon het wèl.

Hij is maar één keer in Engeland. Vind je dat verwarrend gesteld?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Dettie » 05 Apr 2013, 10:32

Marjo schreef:Nou, eigenlijk lijkt het daar wel wat op. Don Quichot ja. Het had de titel kunnen zijn : de ongelooflijke avonturen van Willem Treurwegen.
Het is net of die jongen tegen de tijd in avonturen beleeft. Eigenlijk kan het allemaal niet, maar in die tijd, met een verwarrende oorlog kon het wèl.

Hij is maar één keer in Engeland. Vind je dat verwarrend gesteld?


ha grappig dat het klopt. Ik heb Don Quichot nooit gelezen maar ken wel de verhalen rond Don Quichot.

Ja het is wel wat verwarrend. Het lijkt nu net of hij naar Engeland ging en vanuit Engeland gedropt wordt boven Vlaanderen maar daarna weer in een Engelse cel belandt.
(Ik moest ook denken aan het Englandspiel maar dat kan helemaal niet want dat was in WO II)

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Marjo » 05 Apr 2013, 15:36

Ik verander het.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Dettie » 06 Apr 2013, 09:40

Zo is het duidelijker Marjo, dank, dank, dank.

(Elke keer als ik het plaatje van het boek zie denk ik dat het de autobiografie van Neil Young is

http://www.leestafel.info/neil-young

zelfde soort cover.)



Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Marjo » 06 Apr 2013, 10:43

Goh, nou! Wat lijkt dat er sterk op! Plagiaat??

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Guus Bauer: Het geheim van Treurwegen

Berichtdoor Dettie » 06 Apr 2013, 11:31

Er zijn wel meer boekomslagen die erg op elkaar lijken merk ik.
Ik zag gisteren een boek met net zo'n cover als De keizer van Parijs. Ook een kindje met een stokbrood onder z'n arm die in een winkel staat te gluren. (weet de titel van het andere boek niet meer)

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten