Guillermo Cabrera Infante - Drie trieste tijgers

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Guillermo Cabrera Infante - Drie trieste tijgers

Berichtdoor Dettie » 22 Sep 2006, 15:47

Waarschijnlijk het moeilijkste boek dat ik ooit gelezen heb...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/guillermo-cabrera-infante

Inge
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Apr 2009, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Sep 2006, 15:51

Niet zo verwonderlijk Inge dat je dit het moeilijkste boek ooit vond, het wordt vergeleken met Ulysses van James Joyce, een boek dat half Nederland in zijn kast heeft staan maar niet doorheen komt!

Bernadet

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Sep 2006, 16:29

Knap dat je het volgehouden hebt!!
Ga je de film bekijken??
Ik denk niet dat ik hier aan begin, al die verhalen en dan zonder echte rode draad, nee, en na jouw commentaar zeker niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Sep 2006, 17:32

Om een voorbeeld te geven: een van de vrienden vond dat een boek een samenraapsel van woorden is die elk op zijn eigen manier interpreteert. Er zou volgens hem een boek moeten geschreven worden met daarin een handleiding hoe je het boek moet lezen. bv. Je moest elk derde woord van een zin lezen of elk woord beginnende met een bepaald letter en zo het boek uitlezen. Of de woorden waren onbestaande woorden waarbij je door de handleiding de betekenis kon ontraffelen. Hele discussie hadden ze daarover.


Dit vind ik studentenpraat (sorry voor de studenten) óf dronkenmanspraat. Het lijkt wel zo'n jaren 60 verhaal, onder invloed van hasj of zo.

Bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 28 Sep 2006, 07:34

Nochtans waren het geen studenten. Ik meende zelfs op een bepaald moment dat het ging over mannen van toch 40 - 50 jaar????
Oudemanspraat :lol:
Ik wist niet dat het vergeleken werd met ullyses. Is het verhaal dan ook zo "onbestaande"?
De film wil ik zeker eens zien maar ik denk dat ze het scenario serieus herwerkt hebben. Ik denk dat het enige dat nog overeen komt met het boek de nachtclub is in het begin en tussen door de verhalen van die mannen. Voor de rest gaat de film meer over de coup van castro enz.

Inge


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten