# Frank Nellen - Land van dadels en prinsen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Frank Nellen - Land van dadels en prinsen

Berichtdoor Marjo » 03 Jan 2020, 20:38

Erg mooi verhaal. Ontroerend is het, maar vooral belangrijk, omdat het een actueel thema aansnijdt.
En Parijs? Behalve dat het Parijs was dat zo vreselijk wakker geschud werd door aanslagen, denk ik dat de avonturen over de daken van Parijs nooit geëvenaard kunnen worden door iets dergelijks in Amsterdam, met zijn grachten overal.

Lees meer: http://www.leestafel.info/frank-nellen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Frank Nellen - Land van dadels en prinsen

Berichtdoor Dettie » 08 Jan 2020, 10:29

Mooi en interessant Marjo.

Gisteren had ik een 'gesprek' met iemand, zij was zeer tegen Moslims en Marokkanen. Zij veroorzaakten de rottigheid en zij pikten de huizen in, kosten alleen maar geld enz. Asielzoekers moesten ook weg, vluchtelingen mochten wel blijven. Ik schrok ervan. Eigenlijk schrok ik meer van de stellige overtuiging dat zij gelijk had. Ik kon er amper tussendoor komen, ze ging maar door. Ik ben ook bang dat het geen zin heeft om er tegenin te gaan, maar kan het toch niet laten. Ik was er best van slag van, zulke felheid!


In jouw verhaal schrijf je: "Is dat, zoals Tulard denkt, omdat zij psychisch anders in elkaar zitten? Of is er meer aan de hand? Ligt het aan de manier waarop ze behandeld worden door de autochtonen? Het gebrek aan kansen?" Ik ben erg bang dat het laatste zeer zeker aan de gang is. Zeker gezien dat gesprek en ik merk dat veel meer mensen er zo over denken. Ik vraag me altijd af, zien ze niet dat het om ménsen gaat in plaats van hele groepen die over één kam geschoren worden. Best wel eng.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Frank Nellen - Land van dadels en prinsen

Berichtdoor Marjo » 08 Jan 2020, 22:11

Ik ken dat. Zulke mensen zijn inderdaad vaak zo fel. Ik weet ook nooit hoe ik daar tegen in kan gaan, want dat accepteren ze niet.
Dat wij hier in Nederland alle geluk van de wereld hebben, en we gerust een deel daarvan kunnen missen voor een ander, dat willen ze dus echt niet horen.
Mijn dochters zijn net weer terug uit Lesbos, en ik ben blij dat zij hun tijd daar weer nuttig besteed hebben. Zij, de andere vrijwilligers en degenen die gedoneerd hebben snappen gelukkig wèl dat ieder mens recht heeft op geluk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Frank Nellen - Land van dadels en prinsen

Berichtdoor Dettie » 09 Jan 2020, 11:09

Ja precies, er is niet doorheen te komen. De stroom woorden gaat maar door. En als je wat terug zegt dan krijg je de volle laag. Dit persoon was nog een beetje redelijk maar het merendeel accepteert niet, dat je het niet met hun eens bent.

Gelukkig bestaan er ook mensen zoals jouw dochters!

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten