# Annemarie Haverkamp - De achtste dag (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Annemarie Haverkamp - De achtste dag (debuut)

Berichtdoor Marjo » 07 Jun 2019, 19:19

Erg mooi. Ik wilde het eigenlijk niet uitlezen, want wat zou de beslissing worden?

Lees meer: http://www.leestafel.info/annemarie-haverkamp

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Annemarie Haverkamp - De achtste dag (debuut)

Berichtdoor Dettie » 08 Jun 2019, 11:06

Ja daar ben ik ook benieuwd naar wat die beslissing wordt. Ik vrees het ergste.

Dit boek is een schrijnend verhaal dat je goed kan zien als een aanklacht, want de zorg voor gehandicapte kinderen is in Nederland niet al te best. Je kan je goed voorstellen dat je je kind daar niet aan wil blootstellen. Maar mag en kan je als ouder dan de stekker er uit trekken? Als de kans bestaat dat je kind je zal overleven, wat doe je dan? Een vreselijk dilemma.

Ja er mankeert wel het een en ander aan de zorg voor gehandicapte kinderen vreemd genoeg in zo'n rijk land als Nederland. Vergelijk je het met andere - arme - landen dan is Nederland natuurlijk een paradijs, er IS tenminste zorg. Ik ken wel iemand die ook bang was voor de tijd 'dat zij er niet meer zou zijn' Ze heeft heel lang gezocht naar de beste plek voor haar kind, maar wat een enorme strijd was dat, alle die zakelijke, niet invoelende bureaucratie... echt vreselijk. Ik kan me voorstellen dat het net als in dit boek een enorm dilemma kan zijn voor een ouder, ouders.

Mooie recensie trouwens weer Marjo.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Annemarie Haverkamp - De achtste dag (debuut)

Berichtdoor Marjo » 08 Jun 2019, 18:49

Dank je.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten